All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

World Values - Human Values. Characteristic of unbringing to values in pedagogical practice.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012K3" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012K3 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Svět hodnot - svět člověka. Specifika výchovy k hodnotám v pedagogické praxi.

  • Original language description

    Výchova člověka se týká těch nejobecnějších otázek lidské existence a naší koexistence s druhými lidmi a se světem. Pokud uvažujeme o funkční vazbě výchovy a hodnot, jsou to práce hodnoty, které představují vytoužené, hlavně uvědomělé tendence konstitující bio-psycho-socio-duchovní podstatu lidského bytí."Výchova jako intencionální činnost je realizována na základě lidské zkušenosti, poznání a kulturně tradovaných a přijatých hodnot. Hodnoty pro výchovu jsou tedy východiskem, cílem i prostředkem výchovy. Samotná hodnotová výchova, výchova k hodnotám je chápána jako mravní výchova, etická výchova, výchova charakteru. Autorka se dále ve svém příspěvku zabývá vymezením pojmu hodnoty z hlediska metafyzicka a nemetafyzicky fundované teorie hodnot , popisujeindividuální a sociální funkci hodnot ve vztahu k výchově.

  • Czech name

    Svět hodnot - svět člověka. Specifika výchovy k hodnotám v pedagogické praxi.

  • Czech description

    Výchova člověka se týká těch nejobecnějších otázek lidské existence a naší koexistence s druhými lidmi a se světem. Pokud uvažujeme o funkční vazbě výchovy a hodnot, jsou to práce hodnoty, které představují vytoužené, hlavně uvědomělé tendence konstitující bio-psycho-socio-duchovní podstatu lidského bytí."Výchova jako intencionální činnost je realizována na základě lidské zkušenosti, poznání a kulturně tradovaných a přijatých hodnot. Hodnoty pro výchovu jsou tedy východiskem, cílem i prostředkem výchovy. Samotná hodnotová výchova, výchova k hodnotám je chápána jako mravní výchova, etická výchova, výchova charakteru. Autorka se dále ve svém příspěvku zabývá vymezením pojmu hodnoty z hlediska metafyzicka a nemetafyzicky fundované teorie hodnot , popisujeindividuální a sociální funkci hodnot ve vztahu k výchově.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Nauczyciel-Wartości-świat

  • ISBN

    978-83-7308-350-9

  • Number of pages of the result

    21

  • Pages from-to

    171-190

  • Number of pages of the book

    277

  • Publisher name

    IMPULS Kraków

  • Place of publication

    Krakov

  • UT code for WoS chapter