All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Curriculum, programme, project and plan in Czech preprimary pedagogy in period of progressive curricular reform

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012ZS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012ZS - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy

  • Original language description

    V České republice probíhá kurikulární reforma, která se týká všech stupňů a typů škol. Učitelé se nově setkávají s pojmy kurikulum, program, projekt, plán. Kurikulum Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je kurikulem státní úrovně pro preprimární vzdělávání. Příspěvek podává stručnou charakteristiku tohoto kurikula. Kurikulum je převáděno do praxe v mateřských školách pedagogickým projektováním činností pro děti preprimárního věku, jímž se vytváří pedagogický projekt. Pedagogický projektobsahuje záměr, cíl hlavní a soustavu cílů dílčích, činnosti a hry, edukační metody a kompetence, jichž dítě může dosáhnout. Záměrem pedagogického projektu je rozvoj konkrétního dítěte či skupiny dětí. Projektování činností dítěte musí být plánováno. Plán se týká zejména časového rozvrhu činností. Je určeno, kdo plán realizuje, kdy se plán zrealizuje, kdo je za plnění a splnění plánu zodpovědný a kdo a kdy provede kontrolu splnění plánu.

  • Czech name

    Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy

  • Czech description

    V České republice probíhá kurikulární reforma, která se týká všech stupňů a typů škol. Učitelé se nově setkávají s pojmy kurikulum, program, projekt, plán. Kurikulum Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je kurikulem státní úrovně pro preprimární vzdělávání. Příspěvek podává stručnou charakteristiku tohoto kurikula. Kurikulum je převáděno do praxe v mateřských školách pedagogickým projektováním činností pro děti preprimárního věku, jímž se vytváří pedagogický projekt. Pedagogický projektobsahuje záměr, cíl hlavní a soustavu cílů dílčích, činnosti a hry, edukační metody a kompetence, jichž dítě může dosáhnout. Záměrem pedagogického projektu je rozvoj konkrétního dítěte či skupiny dětí. Projektování činností dítěte musí být plánováno. Plán se týká zejména časového rozvrhu činností. Je určeno, kdo plán realizuje, kdy se plán zrealizuje, kdo je za plnění a splnění plánu zodpovědný a kdo a kdy provede kontrolu splnění plánu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Obszary edukacji dziecka

  • ISBN

    978-83-89682-59-8

  • Number of pages of the result

    9

  • Pages from-to

    145-153

  • Number of pages of the book

    154

  • Publisher name

    Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa - Gorzów Wielkopolski

  • Place of publication

    Gorzów Wielkopolski

  • UT code for WoS chapter