Curriculum, programme, project and plan in Czech preprimary pedagogy in period of progressive curricular reform
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012ZS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012ZS - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy
Original language description
V České republice probíhá kurikulární reforma, která se týká všech stupňů a typů škol. Učitelé se nově setkávají s pojmy kurikulum, program, projekt, plán. Kurikulum Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je kurikulem státní úrovně pro preprimární vzdělávání. Příspěvek podává stručnou charakteristiku tohoto kurikula. Kurikulum je převáděno do praxe v mateřských školách pedagogickým projektováním činností pro děti preprimárního věku, jímž se vytváří pedagogický projekt. Pedagogický projektobsahuje záměr, cíl hlavní a soustavu cílů dílčích, činnosti a hry, edukační metody a kompetence, jichž dítě může dosáhnout. Záměrem pedagogického projektu je rozvoj konkrétního dítěte či skupiny dětí. Projektování činností dítěte musí být plánováno. Plán se týká zejména časového rozvrhu činností. Je určeno, kdo plán realizuje, kdy se plán zrealizuje, kdo je za plnění a splnění plánu zodpovědný a kdo a kdy provede kontrolu splnění plánu.
Czech name
Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy
Czech description
V České republice probíhá kurikulární reforma, která se týká všech stupňů a typů škol. Učitelé se nově setkávají s pojmy kurikulum, program, projekt, plán. Kurikulum Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je kurikulem státní úrovně pro preprimární vzdělávání. Příspěvek podává stručnou charakteristiku tohoto kurikula. Kurikulum je převáděno do praxe v mateřských školách pedagogickým projektováním činností pro děti preprimárního věku, jímž se vytváří pedagogický projekt. Pedagogický projektobsahuje záměr, cíl hlavní a soustavu cílů dílčích, činnosti a hry, edukační metody a kompetence, jichž dítě může dosáhnout. Záměrem pedagogického projektu je rozvoj konkrétního dítěte či skupiny dětí. Projektování činností dítěte musí být plánováno. Plán se týká zejména časového rozvrhu činností. Je určeno, kdo plán realizuje, kdy se plán zrealizuje, kdo je za plnění a splnění plánu zodpovědný a kdo a kdy provede kontrolu splnění plánu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Obszary edukacji dziecka
ISBN
978-83-89682-59-8
Number of pages of the result
9
Pages from-to
145-153
Number of pages of the book
154
Publisher name
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa - Gorzów Wielkopolski
Place of publication
Gorzów Wielkopolski
UT code for WoS chapter
—