Shaping the content of science teaching at the primary educational level in constructivist approach - research of topical issue Water
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13016CQ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13016CQ - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Utváření obsahu přírodovědné výuky na 1. stupni ZŠ v konstruktivistickém pojetí - výzkum tematického celku voda
Original language description
Publikace se zabývá zejména pozicí obsahu - učiva v přírodovědné výuce, a to především v kontextu didaktické znalosti obsahu a analýzy žákovských představ, jakož i představ studentů učitelství o vodě. Kniha nastiňuje pozici obsahu přírodovědného vzdělávání z hlediska smyslu a cílů přírodovědného vzdělávání na počátku 21. století. Dále analyzuje obsah přírodovědné výuky především optikou Rámcového vzdělávacího programu, podává základní přehled o podstatných a zajímavých vlastnostech vody a naznačuje, které pojmy a dílčí témata jsou vybrány a pracuje se s nimi i v přírodovědném kurikulu 1. stupně základní školy. Výzkumně analyzuje téma vody ve vybraných učebnicích přírodovědy, jakož i představy žáků 5. ročníku o vodě. Rovněž publikace formou výzkumné sondy reflektuje přemýšlení studentů učitelství 1. stupně ZŠ o učiteli přírodovědy a také mapuje jejich představy o vodě. Součástí je navržené integrované kurikulum na téma voda pro 1. stupeň ZŠ.
Czech name
Utváření obsahu přírodovědné výuky na 1. stupni ZŠ v konstruktivistickém pojetí - výzkum tematického celku voda
Czech description
Publikace se zabývá zejména pozicí obsahu - učiva v přírodovědné výuce, a to především v kontextu didaktické znalosti obsahu a analýzy žákovských představ, jakož i představ studentů učitelství o vodě. Kniha nastiňuje pozici obsahu přírodovědného vzdělávání z hlediska smyslu a cílů přírodovědného vzdělávání na počátku 21. století. Dále analyzuje obsah přírodovědné výuky především optikou Rámcového vzdělávacího programu, podává základní přehled o podstatných a zajímavých vlastnostech vody a naznačuje, které pojmy a dílčí témata jsou vybrány a pracuje se s nimi i v přírodovědném kurikulu 1. stupně základní školy. Výzkumně analyzuje téma vody ve vybraných učebnicích přírodovědy, jakož i představy žáků 5. ročníku o vodě. Rovněž publikace formou výzkumné sondy reflektuje přemýšlení studentů učitelství 1. stupně ZŠ o učiteli přírodovědy a také mapuje jejich představy o vodě. Součástí je navržené integrované kurikulum na téma voda pro 1. stupeň ZŠ.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7464-223-4
Number of pages
130
Publisher name
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS book
—