Assistant teacher in pedagogical communication with mentally handicapped pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA140182L" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A140182L - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Asistent pedagoga v pedagogické komunikaci se žáky s mentálním postižením
Original language description
V praxi se často setkáváme s případy, kdy žáci s mentálním postižením dostávají verbální pokyny, v nichž se obtížně orientují, a to v důsledku neporozumění významům slov a následně obsahům sdělení. Tuto situaci lze považovat za rizikový faktor v edukacižáků s mentálním postižením. Žáci jsou demotivováni v procesu učení působením nepříznivých vnějších podmínek, čímž se navíc umocňují nepříznivé biologické předpoklady k učení. Školní úspěšnost je tak od samotného počátku povinné školní docházky ohroženaa v důsledku málo funkčního nebo nefunkčního komunikačního kódu vzrůstá nebezpeční vzniku negativních projevů v chování žáků. Zcela oprávněně je kladen stále větší důraz na odbornou způsobilost pedagogů v oblasti vzdělávání žáků se zdravotním postižením.Příspěvek se zamýšlí nad vytvářením příznivých podmínek pro vzdělávání v souvislosti s aplikací podpůrných asistenčních služeb.
Czech name
Asistent pedagoga v pedagogické komunikaci se žáky s mentálním postižením
Czech description
V praxi se často setkáváme s případy, kdy žáci s mentálním postižením dostávají verbální pokyny, v nichž se obtížně orientují, a to v důsledku neporozumění významům slov a následně obsahům sdělení. Tuto situaci lze považovat za rizikový faktor v edukacižáků s mentálním postižením. Žáci jsou demotivováni v procesu učení působením nepříznivých vnějších podmínek, čímž se navíc umocňují nepříznivé biologické předpoklady k učení. Školní úspěšnost je tak od samotného počátku povinné školní docházky ohroženaa v důsledku málo funkčního nebo nefunkčního komunikačního kódu vzrůstá nebezpeční vzniku negativních projevů v chování žáků. Zcela oprávněně je kladen stále větší důraz na odbornou způsobilost pedagogů v oblasti vzdělávání žáků se zdravotním postižením.Příspěvek se zamýšlí nad vytvářením příznivých podmínek pro vzdělávání v souvislosti s aplikací podpůrných asistenčních služeb.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dialog jako spósob wspólistnienia II.
ISBN
978-83-61149-77-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
17
Pages from-to
143-160
Publisher name
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Place of publication
Chelm, PL
Event location
Chelm
Event date
Jun 6, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—