FUNDAMENTAL IDEAS OF INFORMATICS AND THEIR RELATIONSHIP TO DIDACTICS OF INFORMATICS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14017XT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14017XT - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
FUNDAMENTAL IDEAS OF INFORMATICS AND THEIR RELATIONSHIP TO DIDACTICS OF INFORMATICS
Original language description
Učitel informatiky by měl mít jasnou představu o obsahu informatiky jako vědy, o předmětu a metodách jejího zkoumání a formách jejího působení ve světě. V matematice, biologii a dalších předmětech jsou předmět a metody práce staletími ověřené. Informatika je mladá, rychle se rozvíjející věda, jejíž hlavní předmět zkoumání se postupně rodí a ve vývoji jen postupně krystalizuje. Podnětem k sepsání příspěvku byla anketa mezi studenty informačních technologií a informatiky z praxe, která potvrzuje trend posledních let, kdy je informatika ve společnosti vnímána hlavně jako technická disciplína. Příspěvek analyzuje jednotlivé aspekty informatiky jako vědy a pokouší se formulovat hlavní předmět zkoumání této vědní disciplíny. Jeho nalezení je pro didaktiku informatiky důležité, protože zásadně ovlivňuje cíle a metody její výuky. Příspěvek přináší také náměty na praktické vedení výuky studentů, budoucích učitelů, s cílem přiblížit jim teoretický základ informatiky a hranice jejího zkoumání a p
Czech name
FUNDAMENTAL IDEAS OF INFORMATICS AND THEIR RELATIONSHIP TO DIDACTICS OF INFORMATICS
Czech description
Učitel informatiky by měl mít jasnou představu o obsahu informatiky jako vědy, o předmětu a metodách jejího zkoumání a formách jejího působení ve světě. V matematice, biologii a dalších předmětech jsou předmět a metody práce staletími ověřené. Informatika je mladá, rychle se rozvíjející věda, jejíž hlavní předmět zkoumání se postupně rodí a ve vývoji jen postupně krystalizuje. Podnětem k sepsání příspěvku byla anketa mezi studenty informačních technologií a informatiky z praxe, která potvrzuje trend posledních let, kdy je informatika ve společnosti vnímána hlavně jako technická disciplína. Příspěvek analyzuje jednotlivé aspekty informatiky jako vědy a pokouší se formulovat hlavní předmět zkoumání této vědní disciplíny. Jeho nalezení je pro didaktiku informatiky důležité, protože zásadně ovlivňuje cíle a metody její výuky. Příspěvek přináší také náměty na praktické vedení výuky studentů, budoucích učitelů, s cílem přiblížit jim teoretický základ informatiky a hranice jejího zkoumání a p
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-6805
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
89-95
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—