ACHIEVEMENT MOTIVATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BBT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BBT - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výkonová motivace středoškolských studentů
Original language description
Článek se věnuje problematice výkonové motivace studentů středních škol. Na základě výzkumu byl stanoven cíl práce a výzkumné otázky. K jejich zodpovězení byl náhodně vybrán soubor 386 studentů gymnázií a odborných středních škol. Předmětem zájmu jsou získané hodnoty v jednotlivých dimenzích výkonové motivace pomocí dotazníku LMI. Tyto hodnoty se staly vodítkem k určení eventuálních rozdílů mezi studenty technicky orientovanými a mezi humanitně orientovanými studenty. Výzkumné otázky se průkazně statisticky neprokázaly. Z toho vyplývá závěr, že studenti středních škol jsou spíše průměrně motivováni. Žijeme v době, kde je kladen extrémní důraz na podávání kvalitních výkonů. Už při samotném začátku vzdělávání se usiluje o okamžitý výkonnostní růst v rámci studijních aktivit.
Czech name
Výkonová motivace středoškolských studentů
Czech description
Článek se věnuje problematice výkonové motivace studentů středních škol. Na základě výzkumu byl stanoven cíl práce a výzkumné otázky. K jejich zodpovězení byl náhodně vybrán soubor 386 studentů gymnázií a odborných středních škol. Předmětem zájmu jsou získané hodnoty v jednotlivých dimenzích výkonové motivace pomocí dotazníku LMI. Tyto hodnoty se staly vodítkem k určení eventuálních rozdílů mezi studenty technicky orientovanými a mezi humanitně orientovanými studenty. Výzkumné otázky se průkazně statisticky neprokázaly. Z toho vyplývá závěr, že studenti středních škol jsou spíše průměrně motivováni. Žijeme v době, kde je kladen extrémní důraz na podávání kvalitních výkonů. Už při samotném začátku vzdělávání se usiluje o okamžitý výkonnostní růst v rámci studijních aktivit.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IX.
ISBN
978-80-7464-540-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
103-110
Publisher name
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Place of publication
—
Event location
Ostrava
Event date
Oct 3, 2013
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—