THE CHOICE OF CAREER AND THE ISSUE OF PROFESSIONAL ORIENTATION AT PRIMARY SCHOOL
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BDR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BDR - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Volba povolání a problematika profesní orientace na základní škole
Original language description
Volbu povolání můžeme chápat jako určitý proces, v němž člověk zvažuje na základě různých faktorů a kritérií další postup ve své profesní kariéře. Prvotní volba povolání, tedy volba středoškolského vzdělávání, má v celém procesu profesní orientace zvlášťdůležitý význam. Pokud se žák rozhodne špatně, je často komplikované i nákladné opustit nastoupenou profesní dráhu. Navíc žák tuto volbu provádí v období, kdy pro ni ještě není zralý, potřebuje tudíž pomoci. Role učitele základní školy je zde nezastupitelná, proces přípravy dětí na volbu povolání nemůže fungovat bez vyučujících základních škol. Příspěvek se věnuje uvedené problematice - zabývá se významem volby povolání a roli učitele základní školy, vymezuje obsah a cíle školní přípravy, doporučuje výchovné a vzdělávací postupy.
Czech name
Volba povolání a problematika profesní orientace na základní škole
Czech description
Volbu povolání můžeme chápat jako určitý proces, v němž člověk zvažuje na základě různých faktorů a kritérií další postup ve své profesní kariéře. Prvotní volba povolání, tedy volba středoškolského vzdělávání, má v celém procesu profesní orientace zvlášťdůležitý význam. Pokud se žák rozhodne špatně, je často komplikované i nákladné opustit nastoupenou profesní dráhu. Navíc žák tuto volbu provádí v období, kdy pro ni ještě není zralý, potřebuje tudíž pomoci. Role učitele základní školy je zde nezastupitelná, proces přípravy dětí na volbu povolání nemůže fungovat bez vyučujících základních škol. Příspěvek se věnuje uvedené problematice - zabývá se významem volby povolání a roli učitele základní školy, vymezuje obsah a cíle školní přípravy, doporučuje výchovné a vzdělávací postupy.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
XXVI. DIDMATTECH 2013 Educational Technologies In The Information-and-Knowledge-Based Society
ISBN
978-963-334-185-8
Number of pages of the result
6
Pages from-to
260-265
Number of pages of the book
285
Publisher name
Tribun EU, s.r.o
Place of publication
Gyor, Maďarsko
UT code for WoS chapter
—