The possibility of scaffolding in the process of development and evaluation of learning competencies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701IDR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701IDR - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti scaffoldingu v procesu rozvoje a hodnocení kompetence k učení
Original language description
Kapitola se zabývá možnostmi rozvoje žákovy kompetence k učení prostřednictvím specifické podpory, kterou představuje sociokulturní konstrukt - scaffolding. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy klíčová kompetence a kompetence k učení. Na základě studia relevantní literatury budou komentovány nástroje pro rozvoj učebních dovedností žáků s akcentem na kognitivní a metakognitivní rovinu učení. Kromě vymezení samotného pojmu scaffolding usilujeme o jeho konceptualizaci ve výukovém prostředí při učebních činnostech žáků a diskutujeme potenciál, který pro podporu učebních činností žáka nabízejí edukační média. Opíráme se přitom o východiska sociokulturní teorie a poznatky z oblasti teorie učebnic.
Czech name
Možnosti scaffoldingu v procesu rozvoje a hodnocení kompetence k učení
Czech description
Kapitola se zabývá možnostmi rozvoje žákovy kompetence k učení prostřednictvím specifické podpory, kterou představuje sociokulturní konstrukt - scaffolding. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy klíčová kompetence a kompetence k učení. Na základě studia relevantní literatury budou komentovány nástroje pro rozvoj učebních dovedností žáků s akcentem na kognitivní a metakognitivní rovinu učení. Kromě vymezení samotného pojmu scaffolding usilujeme o jeho konceptualizaci ve výukovém prostředí při učebních činnostech žáků a diskutujeme potenciál, který pro podporu učebních činností žáka nabízejí edukační média. Opíráme se přitom o východiska sociokulturní teorie a poznatky z oblasti teorie učebnic.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí
ISBN
978-80-7464-866-3
Number of pages of the result
18
Pages from-to
60-78
Number of pages of the book
128
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—