All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The possibility of scaffolding in the process of development and evaluation of learning competencies

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701IDR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701IDR - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti scaffoldingu v procesu rozvoje a hodnocení kompetence k učení

  • Original language description

    Kapitola se zabývá možnostmi rozvoje žákovy kompetence k učení prostřednictvím specifické podpory, kterou představuje sociokulturní konstrukt - scaffolding. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy klíčová kompetence a kompetence k učení. Na základě studia relevantní literatury budou komentovány nástroje pro rozvoj učebních dovedností žáků s akcentem na kognitivní a metakognitivní rovinu učení. Kromě vymezení samotného pojmu scaffolding usilujeme o jeho konceptualizaci ve výukovém prostředí při učebních činnostech žáků a diskutujeme potenciál, který pro podporu učebních činností žáka nabízejí edukační média. Opíráme se přitom o východiska sociokulturní teorie a poznatky z oblasti teorie učebnic.

  • Czech name

    Možnosti scaffoldingu v procesu rozvoje a hodnocení kompetence k učení

  • Czech description

    Kapitola se zabývá možnostmi rozvoje žákovy kompetence k učení prostřednictvím specifické podpory, kterou představuje sociokulturní konstrukt - scaffolding. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy klíčová kompetence a kompetence k učení. Na základě studia relevantní literatury budou komentovány nástroje pro rozvoj učebních dovedností žáků s akcentem na kognitivní a metakognitivní rovinu učení. Kromě vymezení samotného pojmu scaffolding usilujeme o jeho konceptualizaci ve výukovém prostředí při učebních činnostech žáků a diskutujeme potenciál, který pro podporu učebních činností žáka nabízejí edukační média. Opíráme se přitom o východiska sociokulturní teorie a poznatky z oblasti teorie učebnic.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí

  • ISBN

    978-80-7464-866-3

  • Number of pages of the result

    18

  • Pages from-to

    60-78

  • Number of pages of the book

    128

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter