EDUCATION OF TWO-YEAR-OLD CHILDREN AS A KEY ASPECT OF SOCIO-EMOTIONAL DEVELOPMENT
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402M11" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402M11 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://repo.umb.sk/xmlui/handle/123456789/414" target="_blank" >https://repo.umb.sk/xmlui/handle/123456789/414</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720760" target="_blank" >10.24040/2023.9788055720760</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělávání dvouletých dětí jako klíčový aspekt socio-emocionálního vývoje
Original language description
Cílem příspěvku je prezentovat výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu socio-emocionálního vývoje dvouletých dětí jako klíčového aspektu jejich vzdělávání v mateřské škole. Použitou metodou byla případová studie, kterou jsme analyzovali specifické přístupy a strategie, dále vzdělávací programy vytvořené učitelkami mateřských škol (20/100%) cílené na vzdělávání dvouletých dětí a jejich socio-emocionální vývoj. Zjišťovali jsme jejich zkušenosti s adaptací dvouletých dětí na nové situace, prostředí, interakci s ostatními dětmi v mateřské škole. V emoční regulaci byly identifikovány projevy dvouletého dítěte v jeho emočním prožívání, jak reaguje na stres, vyjadřuje radost, frustraci, vztek a jaké strategie používá k jejich regulaci. Učitelky popsaly, jaké vzdělávací programy pro adaptaci a emoční regulaci plánují a co se jim v praxi nejvíce osvědčilo. Získané výsledky z vyjádření učitelek mateřských škol byly identifikovány kódy představující nejpočetnější přístupy a strategie, používané vzdělávací programy, které byly učitelkami označené jako těmi nejúspěšnějšími v pozitivním ovlivňování vzdělávání dvouletých dětí a jejich socio-emocionálního vývoje v oblasti jejich adaptace a emočního prožívání ve vzdělávání v mateřské škole.
Czech name
Vzdělávání dvouletých dětí jako klíčový aspekt socio-emocionálního vývoje
Czech description
Cílem příspěvku je prezentovat výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu socio-emocionálního vývoje dvouletých dětí jako klíčového aspektu jejich vzdělávání v mateřské škole. Použitou metodou byla případová studie, kterou jsme analyzovali specifické přístupy a strategie, dále vzdělávací programy vytvořené učitelkami mateřských škol (20/100%) cílené na vzdělávání dvouletých dětí a jejich socio-emocionální vývoj. Zjišťovali jsme jejich zkušenosti s adaptací dvouletých dětí na nové situace, prostředí, interakci s ostatními dětmi v mateřské škole. V emoční regulaci byly identifikovány projevy dvouletého dítěte v jeho emočním prožívání, jak reaguje na stres, vyjadřuje radost, frustraci, vztek a jaké strategie používá k jejich regulaci. Učitelky popsaly, jaké vzdělávací programy pro adaptaci a emoční regulaci plánují a co se jim v praxi nejvíce osvědčilo. Získané výsledky z vyjádření učitelek mateřských škol byly identifikovány kódy představující nejpočetnější přístupy a strategie, používané vzdělávací programy, které byly učitelkami označené jako těmi nejúspěšnějšími v pozitivním ovlivňování vzdělávání dvouletých dětí a jejich socio-emocionálního vývoje v oblasti jejich adaptace a emočního prožívání ve vzdělávání v mateřské škole.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Podmienky výchovy a Vzdelávania 2-ročných detí v materských školách
ISBN
978-80-557-2075-3
Number of pages of the result
5
Pages from-to
40-45
Number of pages of the book
78
Publisher name
Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici.
Place of publication
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
UT code for WoS chapter
—