All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

EDUCATION OF TWO-YEAR-OLD CHILDREN AS A KEY ASPECT OF SOCIO-EMOTIONAL DEVELOPMENT

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402M11" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402M11 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://repo.umb.sk/xmlui/handle/123456789/414" target="_blank" >https://repo.umb.sk/xmlui/handle/123456789/414</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720760" target="_blank" >10.24040/2023.9788055720760</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vzdělávání dvouletých dětí jako klíčový aspekt socio-emocionálního vývoje

  • Original language description

    Cílem příspěvku je prezentovat výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu socio-emocionálního vývoje dvouletých dětí jako klíčového aspektu jejich vzdělávání v mateřské škole. Použitou metodou byla případová studie, kterou jsme analyzovali specifické přístupy a strategie, dále vzdělávací programy vytvořené učitelkami mateřských škol (20/100%) cílené na vzdělávání dvouletých dětí a jejich socio-emocionální vývoj. Zjišťovali jsme jejich zkušenosti s adaptací dvouletých dětí na nové situace, prostředí, interakci s ostatními dětmi v mateřské škole. V emoční regulaci byly identifikovány projevy dvouletého dítěte v jeho emočním prožívání, jak reaguje na stres, vyjadřuje radost, frustraci, vztek a jaké strategie používá k jejich regulaci. Učitelky popsaly, jaké vzdělávací programy pro adaptaci a emoční regulaci plánují a co se jim v praxi nejvíce osvědčilo. Získané výsledky z vyjádření učitelek mateřských škol byly identifikovány kódy představující nejpočetnější přístupy a strategie, používané vzdělávací programy, které byly učitelkami označené jako těmi nejúspěšnějšími v pozitivním ovlivňování vzdělávání dvouletých dětí a jejich socio-emocionálního vývoje v oblasti jejich adaptace a emočního prožívání ve vzdělávání v mateřské škole.

  • Czech name

    Vzdělávání dvouletých dětí jako klíčový aspekt socio-emocionálního vývoje

  • Czech description

    Cílem příspěvku je prezentovat výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu socio-emocionálního vývoje dvouletých dětí jako klíčového aspektu jejich vzdělávání v mateřské škole. Použitou metodou byla případová studie, kterou jsme analyzovali specifické přístupy a strategie, dále vzdělávací programy vytvořené učitelkami mateřských škol (20/100%) cílené na vzdělávání dvouletých dětí a jejich socio-emocionální vývoj. Zjišťovali jsme jejich zkušenosti s adaptací dvouletých dětí na nové situace, prostředí, interakci s ostatními dětmi v mateřské škole. V emoční regulaci byly identifikovány projevy dvouletého dítěte v jeho emočním prožívání, jak reaguje na stres, vyjadřuje radost, frustraci, vztek a jaké strategie používá k jejich regulaci. Učitelky popsaly, jaké vzdělávací programy pro adaptaci a emoční regulaci plánují a co se jim v praxi nejvíce osvědčilo. Získané výsledky z vyjádření učitelek mateřských škol byly identifikovány kódy představující nejpočetnější přístupy a strategie, používané vzdělávací programy, které byly učitelkami označené jako těmi nejúspěšnějšími v pozitivním ovlivňování vzdělávání dvouletých dětí a jejich socio-emocionálního vývoje v oblasti jejich adaptace a emočního prožívání ve vzdělávání v mateřské škole.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Podmienky výchovy a Vzdelávania 2-ročných detí v materských školách

  • ISBN

    978-80-557-2075-3

  • Number of pages of the result

    5

  • Pages from-to

    40-45

  • Number of pages of the book

    78

  • Publisher name

    Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici.

  • Place of publication

    Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • UT code for WoS chapter