Graded tasks in geography education at primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402NID" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402NID - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://info.geografickeulohy.cz/wp-content/uploads/2024/01/ODBORNA-KNIHA-TACR-FINAL-pro-tiskarnu.pdf" target="_blank" >https://info.geografickeulohy.cz/wp-content/uploads/2024/01/ODBORNA-KNIHA-TACR-FINAL-pro-tiskarnu.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Gradované úlohy v geografickém vzdělávání na základní škole
Original language description
Publikace je rozdělena do 10 kapitol a zabývá se učebními úlohami v kontextu geografického vzdělávání na základní škole. Podstatnou část tvoří výzkumná zpráva k původnímu empirickému šetření týkající se užití on-line baterie gradovaných geografických úloh (kapitola 8). Prvních sedm kapitol tvoří širší i užší teoretický rámec tohoto výzkumného šetření, poslední dvě kapitoly pak představují implikaci tématu do pedagogické praxe v podobě navrhované koncepce geografického vzdělávání a hlavního aplikovaného výstupu projektu TAČR č. TL05000097 s názvem „Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku“ – on-line baterie gradovaných geografických úloh. Kniha se snaží poskytnout komplexní pohled na význam, strukturu a aplikaci učebních úloh v rámci geografického vzdělávání. V jednotlivých kapitolách se podrobněji zaměřuje se na cíle geografického vzdělávání, specifika geografické výuky na prvním stupni ZŠ, koncept geografických učebních úloh, gradaci úloh, diferenciaci a individualizaci výuky, aplikaci Bloomovy taxonomie, roli scaffoldingu. Podstatnou část tvoří původní empirické šetření týkající se toho, jak žáci pracovali s navrženou on-line baterií geografických úloh (vybírali, řešili a hodnotili úlohy). Poslední dvě kapitoly mají přesah do pedagogické praxe, když obsahují návrh (ukázku) koncepce geografického vzdělávání systematicky propojující nadoborové kompetence a oborový (geografický) obsah a také je zde stručně představen hlavní výstup projektu – on-line baterie geografických úloh, ke které existuje také samostatná metodická příručka. Publikace zdůrazňuje význam adaptivního přístupu v pedagogické praxi a chce jako celek přispět k hlubšímu porozumění problematiky gradovaných úloh (na pozadí geografického vzdělávání) a jejich potenciálu v edukačním procesu v kontextu učebního pokroku žáka.
Czech name
Gradované úlohy v geografickém vzdělávání na základní škole
Czech description
Publikace je rozdělena do 10 kapitol a zabývá se učebními úlohami v kontextu geografického vzdělávání na základní škole. Podstatnou část tvoří výzkumná zpráva k původnímu empirickému šetření týkající se užití on-line baterie gradovaných geografických úloh (kapitola 8). Prvních sedm kapitol tvoří širší i užší teoretický rámec tohoto výzkumného šetření, poslední dvě kapitoly pak představují implikaci tématu do pedagogické praxe v podobě navrhované koncepce geografického vzdělávání a hlavního aplikovaného výstupu projektu TAČR č. TL05000097 s názvem „Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku“ – on-line baterie gradovaných geografických úloh. Kniha se snaží poskytnout komplexní pohled na význam, strukturu a aplikaci učebních úloh v rámci geografického vzdělávání. V jednotlivých kapitolách se podrobněji zaměřuje se na cíle geografického vzdělávání, specifika geografické výuky na prvním stupni ZŠ, koncept geografických učebních úloh, gradaci úloh, diferenciaci a individualizaci výuky, aplikaci Bloomovy taxonomie, roli scaffoldingu. Podstatnou část tvoří původní empirické šetření týkající se toho, jak žáci pracovali s navrženou on-line baterií geografických úloh (vybírali, řešili a hodnotili úlohy). Poslední dvě kapitoly mají přesah do pedagogické praxe, když obsahují návrh (ukázku) koncepce geografického vzdělávání systematicky propojující nadoborové kompetence a oborový (geografický) obsah a také je zde stručně představen hlavní výstup projektu – on-line baterie geografických úloh, ke které existuje také samostatná metodická příručka. Publikace zdůrazňuje význam adaptivního přístupu v pedagogické praxi a chce jako celek přispět k hlubšímu porozumění problematiky gradovaných úloh (na pozadí geografického vzdělávání) a jejich potenciálu v edukačním procesu v kontextu učebního pokroku žáka.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL05000097" target="_blank" >TL05000097: Importance of learning tasks with increasing difficulty in primary school-aged pupils’ knowledge development and diagnosis</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7599-407-3
Number of pages
258
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS book
—