All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Graded tasks in geography education at primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402NID" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402NID - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://info.geografickeulohy.cz/wp-content/uploads/2024/01/ODBORNA-KNIHA-TACR-FINAL-pro-tiskarnu.pdf" target="_blank" >https://info.geografickeulohy.cz/wp-content/uploads/2024/01/ODBORNA-KNIHA-TACR-FINAL-pro-tiskarnu.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Gradované úlohy v geografickém vzdělávání na základní škole

  • Original language description

    Publikace je rozdělena do 10 kapitol a zabývá se učebními úlohami v kontextu geografického vzdělávání na základní škole. Podstatnou část tvoří výzkumná zpráva k původnímu empirickému šetření týkající se užití on-line baterie gradovaných geografických úloh (kapitola 8). Prvních sedm kapitol tvoří širší i užší teoretický rámec tohoto výzkumného šetření, poslední dvě kapitoly pak představují implikaci tématu do pedagogické praxe v podobě navrhované koncepce geografického vzdělávání a hlavního aplikovaného výstupu projektu TAČR č. TL05000097 s názvem „Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku“ – on-line baterie gradovaných geografických úloh. Kniha se snaží poskytnout komplexní pohled na význam, strukturu a aplikaci učebních úloh v rámci geografického vzdělávání. V jednotlivých kapitolách se podrobněji zaměřuje se na cíle geografického vzdělávání, specifika geografické výuky na prvním stupni ZŠ, koncept geografických učebních úloh, gradaci úloh, diferenciaci a individualizaci výuky, aplikaci Bloomovy taxonomie, roli scaffoldingu. Podstatnou část tvoří původní empirické šetření týkající se toho, jak žáci pracovali s navrženou on-line baterií geografických úloh (vybírali, řešili a hodnotili úlohy). Poslední dvě kapitoly mají přesah do pedagogické praxe, když obsahují návrh (ukázku) koncepce geografického vzdělávání systematicky propojující nadoborové kompetence a oborový (geografický) obsah a také je zde stručně představen hlavní výstup projektu – on-line baterie geografických úloh, ke které existuje také samostatná metodická příručka. Publikace zdůrazňuje význam adaptivního přístupu v pedagogické praxi a chce jako celek přispět k hlubšímu porozumění problematiky gradovaných úloh (na pozadí geografického vzdělávání) a jejich potenciálu v edukačním procesu v kontextu učebního pokroku žáka.

  • Czech name

    Gradované úlohy v geografickém vzdělávání na základní škole

  • Czech description

    Publikace je rozdělena do 10 kapitol a zabývá se učebními úlohami v kontextu geografického vzdělávání na základní škole. Podstatnou část tvoří výzkumná zpráva k původnímu empirickému šetření týkající se užití on-line baterie gradovaných geografických úloh (kapitola 8). Prvních sedm kapitol tvoří širší i užší teoretický rámec tohoto výzkumného šetření, poslední dvě kapitoly pak představují implikaci tématu do pedagogické praxe v podobě navrhované koncepce geografického vzdělávání a hlavního aplikovaného výstupu projektu TAČR č. TL05000097 s názvem „Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku“ – on-line baterie gradovaných geografických úloh. Kniha se snaží poskytnout komplexní pohled na význam, strukturu a aplikaci učebních úloh v rámci geografického vzdělávání. V jednotlivých kapitolách se podrobněji zaměřuje se na cíle geografického vzdělávání, specifika geografické výuky na prvním stupni ZŠ, koncept geografických učebních úloh, gradaci úloh, diferenciaci a individualizaci výuky, aplikaci Bloomovy taxonomie, roli scaffoldingu. Podstatnou část tvoří původní empirické šetření týkající se toho, jak žáci pracovali s navrženou on-line baterií geografických úloh (vybírali, řešili a hodnotili úlohy). Poslední dvě kapitoly mají přesah do pedagogické praxe, když obsahují návrh (ukázku) koncepce geografického vzdělávání systematicky propojující nadoborové kompetence a oborový (geografický) obsah a také je zde stručně představen hlavní výstup projektu – on-line baterie geografických úloh, ke které existuje také samostatná metodická příručka. Publikace zdůrazňuje význam adaptivního přístupu v pedagogické praxi a chce jako celek přispět k hlubšímu porozumění problematiky gradovaných úloh (na pozadí geografického vzdělávání) a jejich potenciálu v edukačním procesu v kontextu učebního pokroku žáka.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL05000097" target="_blank" >TL05000097: Importance of learning tasks with increasing difficulty in primary school-aged pupils’ knowledge development and diagnosis</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7599-407-3

  • Number of pages

    258

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS book