All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Art Education in Interactions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA2503AOT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A2503AOT - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pdf.osu.cz/kvv/29132/konference-vytvarna-vychova-v-interakcich/" target="_blank" >https://pdf.osu.cz/kvv/29132/konference-vytvarna-vychova-v-interakcich/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výtvarná výchova v interakcích

  • Original language description

    Umělecké vzdělávání dnes čelí výzvám vyplývajícím z proměn vizuální kultury, digitálních technologií a interdisciplinárních přístupů v rámci umělecké pedagogiky. Rychlý rozvoj nových médií, rostoucí význam vizuální gramotnosti a potřeba propojení umělecké tvorby s dalšími obory vyvolávají zásadní otázky týkající se obsahu, metod a cílů výtvarné výchovy v současné společnosti. Umělecké vzdělávání v interakcích je kolektivní akademickou reflexí těchto změn a jejich dopadu na pedagogickou praxi, inovaci kurikula a umělecké vzdělávání ve školním i akademickém prostředí.Cílem této publikace je poskytnout interdisciplinární pohled na současné umělecké vzdělávání a ukázat, jak mohou umělecké obory reagovat na měnící se podmínky moderního světa. Monografie propojuje teoretický diskurz s konkrétními pedagogickými a uměleckými projekty a nabízí nové pohledy na výtvarnou výchovu. Je určena vědcům, pedagogům, studentům uměleckých oborů a výzkumníkům specializujícím se na vizuální kulturu, umělecké vzdělávání a interdisciplinární metodiky výuky.Kniha je strukturována do čtyř klíčových tematických oblastí. První oddíl, Vizuální interakce a vyjádření, zkoumá vizuální komunikaci, audiovizuální média a jejich průniky s uměleckou praxí. Příspěvky zkoumají vliv filmu na výtvarné umění, roli zvuku v audiovizuální tvorbě, metody prezentace historických rukopisů v muzejním prostředí a integrované výukové přístupy zaměřené na environmentální výchovu. Druhý oddíl, Technosvět a vzdělávání, se zamýšlí nad proměnami výtvarné výchovy v kontextu technologických inovací. Autoři se zabývají heuristickými metodami, využitím umělé inteligence a generativních vizuálních nástrojů, interdisciplinárními přístupy k umělecké tvorbě a otázkami kulturní identity ve výtvarné výchově. Třetí oddíl, Komunikace a setkávání, se zaměřuje na dialog mezi uměním, pedagogikou a společenskými souvislostmi. Příspěvky pojednávají o vizuální interpretaci zvuku, přechodech mezi uměleckými médii, strategiích umělecké praxe a roli účasti publika v uměleckém vzdělávání. Čtvrtý oddíl, Kurikulum a spolupráce, zkoumá obsah uměleckého vzdělávání a propojení pedagogické přípravy s uměleckou praxí. Zabývá se odbornou přípravou studentů uměleckých oborů, proměnami školních osnov a významem spolupráce mezi vzdělávacími institucemi a kulturním sektorem.Monografie představuje současné přístupy k uměleckému vzdělávání v kontextu probíhajících společenských a technologických změn. Jejím cílem je nejen analyzovat nové pedagogické metody a strategie, ale také inspirovat pedagogy a studenty k objevování inovativních forem výtvarné výchovy. Věříme, že tato publikace přispěje k akademickému diskurzu o budoucnosti výtvarné výchovy a poskytne cenné poznatky pro další výzkum a praktické využití ve školním a galerijním vzdělávání.

  • Czech name

    Výtvarná výchova v interakcích

  • Czech description

    Umělecké vzdělávání dnes čelí výzvám vyplývajícím z proměn vizuální kultury, digitálních technologií a interdisciplinárních přístupů v rámci umělecké pedagogiky. Rychlý rozvoj nových médií, rostoucí význam vizuální gramotnosti a potřeba propojení umělecké tvorby s dalšími obory vyvolávají zásadní otázky týkající se obsahu, metod a cílů výtvarné výchovy v současné společnosti. Umělecké vzdělávání v interakcích je kolektivní akademickou reflexí těchto změn a jejich dopadu na pedagogickou praxi, inovaci kurikula a umělecké vzdělávání ve školním i akademickém prostředí.Cílem této publikace je poskytnout interdisciplinární pohled na současné umělecké vzdělávání a ukázat, jak mohou umělecké obory reagovat na měnící se podmínky moderního světa. Monografie propojuje teoretický diskurz s konkrétními pedagogickými a uměleckými projekty a nabízí nové pohledy na výtvarnou výchovu. Je určena vědcům, pedagogům, studentům uměleckých oborů a výzkumníkům specializujícím se na vizuální kulturu, umělecké vzdělávání a interdisciplinární metodiky výuky.Kniha je strukturována do čtyř klíčových tematických oblastí. První oddíl, Vizuální interakce a vyjádření, zkoumá vizuální komunikaci, audiovizuální média a jejich průniky s uměleckou praxí. Příspěvky zkoumají vliv filmu na výtvarné umění, roli zvuku v audiovizuální tvorbě, metody prezentace historických rukopisů v muzejním prostředí a integrované výukové přístupy zaměřené na environmentální výchovu. Druhý oddíl, Technosvět a vzdělávání, se zamýšlí nad proměnami výtvarné výchovy v kontextu technologických inovací. Autoři se zabývají heuristickými metodami, využitím umělé inteligence a generativních vizuálních nástrojů, interdisciplinárními přístupy k umělecké tvorbě a otázkami kulturní identity ve výtvarné výchově. Třetí oddíl, Komunikace a setkávání, se zaměřuje na dialog mezi uměním, pedagogikou a společenskými souvislostmi. Příspěvky pojednávají o vizuální interpretaci zvuku, přechodech mezi uměleckými médii, strategiích umělecké praxe a roli účasti publika v uměleckém vzdělávání. Čtvrtý oddíl, Kurikulum a spolupráce, zkoumá obsah uměleckého vzdělávání a propojení pedagogické přípravy s uměleckou praxí. Zabývá se odbornou přípravou studentů uměleckých oborů, proměnami školních osnov a významem spolupráce mezi vzdělávacími institucemi a kulturním sektorem.Monografie představuje současné přístupy k uměleckému vzdělávání v kontextu probíhajících společenských a technologických změn. Jejím cílem je nejen analyzovat nové pedagogické metody a strategie, ale také inspirovat pedagogy a studenty k objevování inovativních forem výtvarné výchovy. Věříme, že tato publikace přispěje k akademickému diskurzu o budoucnosti výtvarné výchovy a poskytne cenné poznatky pro další výzkum a praktické využití ve školním a galerijním vzdělávání.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7599-471-4

  • Number of pages

    508

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS book