Art Education in Interactions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA2503AOT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A2503AOT - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pdf.osu.cz/kvv/29132/konference-vytvarna-vychova-v-interakcich/" target="_blank" >https://pdf.osu.cz/kvv/29132/konference-vytvarna-vychova-v-interakcich/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výtvarná výchova v interakcích
Original language description
Umělecké vzdělávání dnes čelí výzvám vyplývajícím z proměn vizuální kultury, digitálních technologií a interdisciplinárních přístupů v rámci umělecké pedagogiky. Rychlý rozvoj nových médií, rostoucí význam vizuální gramotnosti a potřeba propojení umělecké tvorby s dalšími obory vyvolávají zásadní otázky týkající se obsahu, metod a cílů výtvarné výchovy v současné společnosti. Umělecké vzdělávání v interakcích je kolektivní akademickou reflexí těchto změn a jejich dopadu na pedagogickou praxi, inovaci kurikula a umělecké vzdělávání ve školním i akademickém prostředí.Cílem této publikace je poskytnout interdisciplinární pohled na současné umělecké vzdělávání a ukázat, jak mohou umělecké obory reagovat na měnící se podmínky moderního světa. Monografie propojuje teoretický diskurz s konkrétními pedagogickými a uměleckými projekty a nabízí nové pohledy na výtvarnou výchovu. Je určena vědcům, pedagogům, studentům uměleckých oborů a výzkumníkům specializujícím se na vizuální kulturu, umělecké vzdělávání a interdisciplinární metodiky výuky.Kniha je strukturována do čtyř klíčových tematických oblastí. První oddíl, Vizuální interakce a vyjádření, zkoumá vizuální komunikaci, audiovizuální média a jejich průniky s uměleckou praxí. Příspěvky zkoumají vliv filmu na výtvarné umění, roli zvuku v audiovizuální tvorbě, metody prezentace historických rukopisů v muzejním prostředí a integrované výukové přístupy zaměřené na environmentální výchovu. Druhý oddíl, Technosvět a vzdělávání, se zamýšlí nad proměnami výtvarné výchovy v kontextu technologických inovací. Autoři se zabývají heuristickými metodami, využitím umělé inteligence a generativních vizuálních nástrojů, interdisciplinárními přístupy k umělecké tvorbě a otázkami kulturní identity ve výtvarné výchově. Třetí oddíl, Komunikace a setkávání, se zaměřuje na dialog mezi uměním, pedagogikou a společenskými souvislostmi. Příspěvky pojednávají o vizuální interpretaci zvuku, přechodech mezi uměleckými médii, strategiích umělecké praxe a roli účasti publika v uměleckém vzdělávání. Čtvrtý oddíl, Kurikulum a spolupráce, zkoumá obsah uměleckého vzdělávání a propojení pedagogické přípravy s uměleckou praxí. Zabývá se odbornou přípravou studentů uměleckých oborů, proměnami školních osnov a významem spolupráce mezi vzdělávacími institucemi a kulturním sektorem.Monografie představuje současné přístupy k uměleckému vzdělávání v kontextu probíhajících společenských a technologických změn. Jejím cílem je nejen analyzovat nové pedagogické metody a strategie, ale také inspirovat pedagogy a studenty k objevování inovativních forem výtvarné výchovy. Věříme, že tato publikace přispěje k akademickému diskurzu o budoucnosti výtvarné výchovy a poskytne cenné poznatky pro další výzkum a praktické využití ve školním a galerijním vzdělávání.
Czech name
Výtvarná výchova v interakcích
Czech description
Umělecké vzdělávání dnes čelí výzvám vyplývajícím z proměn vizuální kultury, digitálních technologií a interdisciplinárních přístupů v rámci umělecké pedagogiky. Rychlý rozvoj nových médií, rostoucí význam vizuální gramotnosti a potřeba propojení umělecké tvorby s dalšími obory vyvolávají zásadní otázky týkající se obsahu, metod a cílů výtvarné výchovy v současné společnosti. Umělecké vzdělávání v interakcích je kolektivní akademickou reflexí těchto změn a jejich dopadu na pedagogickou praxi, inovaci kurikula a umělecké vzdělávání ve školním i akademickém prostředí.Cílem této publikace je poskytnout interdisciplinární pohled na současné umělecké vzdělávání a ukázat, jak mohou umělecké obory reagovat na měnící se podmínky moderního světa. Monografie propojuje teoretický diskurz s konkrétními pedagogickými a uměleckými projekty a nabízí nové pohledy na výtvarnou výchovu. Je určena vědcům, pedagogům, studentům uměleckých oborů a výzkumníkům specializujícím se na vizuální kulturu, umělecké vzdělávání a interdisciplinární metodiky výuky.Kniha je strukturována do čtyř klíčových tematických oblastí. První oddíl, Vizuální interakce a vyjádření, zkoumá vizuální komunikaci, audiovizuální média a jejich průniky s uměleckou praxí. Příspěvky zkoumají vliv filmu na výtvarné umění, roli zvuku v audiovizuální tvorbě, metody prezentace historických rukopisů v muzejním prostředí a integrované výukové přístupy zaměřené na environmentální výchovu. Druhý oddíl, Technosvět a vzdělávání, se zamýšlí nad proměnami výtvarné výchovy v kontextu technologických inovací. Autoři se zabývají heuristickými metodami, využitím umělé inteligence a generativních vizuálních nástrojů, interdisciplinárními přístupy k umělecké tvorbě a otázkami kulturní identity ve výtvarné výchově. Třetí oddíl, Komunikace a setkávání, se zaměřuje na dialog mezi uměním, pedagogikou a společenskými souvislostmi. Příspěvky pojednávají o vizuální interpretaci zvuku, přechodech mezi uměleckými médii, strategiích umělecké praxe a roli účasti publika v uměleckém vzdělávání. Čtvrtý oddíl, Kurikulum a spolupráce, zkoumá obsah uměleckého vzdělávání a propojení pedagogické přípravy s uměleckou praxí. Zabývá se odbornou přípravou studentů uměleckých oborů, proměnami školních osnov a významem spolupráce mezi vzdělávacími institucemi a kulturním sektorem.Monografie představuje současné přístupy k uměleckému vzdělávání v kontextu probíhajících společenských a technologických změn. Jejím cílem je nejen analyzovat nové pedagogické metody a strategie, ale také inspirovat pedagogy a studenty k objevování inovativních forem výtvarné výchovy. Věříme, že tato publikace přispěje k akademickému diskurzu o budoucnosti výtvarné výchovy a poskytne cenné poznatky pro další výzkum a praktické využití ve školním a galerijním vzdělávání.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7599-471-4
Number of pages
508
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS book
—