Art Education in Interactions (monografie) Student / Producer / Curator / Artist / Educator – Involving and Connecting Students of Art Education and Fine Arts Programs with the Professional International Art Scene
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA2503AOY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A2503AOY - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pdf.osu.cz/kvv/29132/konference-vytvarna-vychova-v-interakcich/" target="_blank" >https://pdf.osu.cz/kvv/29132/konference-vytvarna-vychova-v-interakcich/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Student/Produkční/Kurátor/Umělec/Učitel – Zapojování a propojování studentů výtvarné výchovy a uměleckých studijních programů do profesionálního mezinárodního výtvarného provozu
Original language description
Umělecké vzdělávání hraje klíčovou roli nejen při rozvoji tvůrčích dovedností, ale také při přípravě studentů na profesionální zapojení v dynamickém kulturním sektoru. Tento článek se zabývá integrací teoretického a praktického vzdělávání umělců a kurátorů prostřednictvím účasti na mezinárodních výstavních projektech. Analyzuje tři konkrétní výstavní platformy (LOOP, Spirit Open, Amalgamator), které propojují studenty katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty a Fakulty umění Ostravské univerzity s umělci a kurátory z různých kulturních kontextů. Studie ukazuje, že přímé zapojení studentů do uměleckých projektů přispívá k jejich profesnímu rozvoji, zlepšuje kurátorské a organizační dovednosti a poskytuje praktický model propojení výtvarné výchovy s odbornou praxí. V závěru článku je doporučeno posílení mezioborové výstavní spolupráce, rozšíření praktických kurátorských zkušeností v akademických programech a podpora strategií, které usnadňují aktivní zapojení studentů do mezinárodní umělecké scény.
Czech name
Student/Produkční/Kurátor/Umělec/Učitel – Zapojování a propojování studentů výtvarné výchovy a uměleckých studijních programů do profesionálního mezinárodního výtvarného provozu
Czech description
Umělecké vzdělávání hraje klíčovou roli nejen při rozvoji tvůrčích dovedností, ale také při přípravě studentů na profesionální zapojení v dynamickém kulturním sektoru. Tento článek se zabývá integrací teoretického a praktického vzdělávání umělců a kurátorů prostřednictvím účasti na mezinárodních výstavních projektech. Analyzuje tři konkrétní výstavní platformy (LOOP, Spirit Open, Amalgamator), které propojují studenty katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty a Fakulty umění Ostravské univerzity s umělci a kurátory z různých kulturních kontextů. Studie ukazuje, že přímé zapojení studentů do uměleckých projektů přispívá k jejich profesnímu rozvoji, zlepšuje kurátorské a organizační dovednosti a poskytuje praktický model propojení výtvarné výchovy s odbornou praxí. V závěru článku je doporučeno posílení mezioborové výstavní spolupráce, rozšíření praktických kurátorských zkušeností v akademických programech a podpora strategií, které usnadňují aktivní zapojení studentů do mezinárodní umělecké scény.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Výtvarná výchova v interakcích
ISBN
978-80-7599-471-4
Number of pages of the result
17
Pages from-to
467-483
Number of pages of the book
512
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—