All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Klimkovice highway tunnel - Handling of traffic and technologies

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F08%3A00018746" target="_blank" >RIV/61989100:27120/08:00018746 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Klimkovice highway tunnel - Handling of traffic and technologies

  • Original language description

    The highway D 47 relies the city of Lipnik nad Becvou and Czech-Polish border. Its trajectory passes near or through urban zones of Klimkovice and Hylov, Due to environmental constraints the solution of tunnel was adopted. The highway pass through two unidirectional tunnels A and B. Tube A (from Brno to Ostrava) has the length of 1076 m. Tube B, in opposite direction is of length of 1088 m. Both tunnels have the assured clearance of width 9,5 m and height 4.8 m. The aim of this contribution is to show how to assure the fluid traffic flow in the tunnel while respecting high security standards as well.

  • Czech name

    Dálniční tunel Klimkovice ? Řízení dopravy a použité technologie

  • Czech description

    Tunel Klimkovice je součástí dálnice D47 Lipník nad Bečvou ? státní hranice Česko/Polsko. Prochází pod terénní vyvýšeninou mezi obcemi Klimkovice a Hýlov. Výstavba tunelu umožnila další využití uzemí města, které by jinak bylo narušeno procházející dálnicí. Tunel je veden ve dvou samostatných jednosměrných dvoupruhových tunelových rourách A a B. Tunel A ve směru z Brna do Ostravy má celkovou délku 1,076 metrů. Tunel B vedoucí v opačném směru je dlouhý 1088 metrů. Obě roury ve směru staničení stoupají vesklonu 0,60 %. Řešení stavby zajišťuje v každé z tunelových rour celkovou šířku vozovky 9,5 m a výšku 4,8 m. Tento příspěvek přibližuje způsob zajištění vysoké provozní bezpečnosti a dopravní plynulosti v tunelu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Transport system telematics

  • ISBN

    978-83-917156-9-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Politechnika Ślaska Katowice

  • Place of publication

    Katowice

  • Event location

    Katowice-Ústroň

  • Event date

    Nov 5, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article