All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Connection of the tram panel with acoustic absorbing surface layer

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F10%3A86081600" target="_blank" >RIV/61989100:27120/10:86081600 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Spojení tramvajového panelu s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou

  • Original language description

    Výsledkem funkčního vzorku je návrh vzájemného spojení tramvajového betonového zádlažbového panelu typu B s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou z recyklované pryže. Pro zajištění lepší přídržnosti pryžové vrstvy k betonovému podkladu a pro přenos vodorovných sil vznikajících od brzdných a rozjezdových sil tramvaje je navržena úprava stykové plochy obou materiálů pomocí ozubů a nik. Tento způsob spojení betonu a pryžové vrstvy u tramvajových panelů nebyl dosud používán. Běžným způsobem spojení (např.u svislých protihlukových stěn) je pouhé nalepení pryžové vrstvy na beton.

  • Czech name

    Spojení tramvajového panelu s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou

  • Czech description

    Výsledkem funkčního vzorku je návrh vzájemného spojení tramvajového betonového zádlažbového panelu typu B s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou z recyklované pryže. Pro zajištění lepší přídržnosti pryžové vrstvy k betonovému podkladu a pro přenos vodorovných sil vznikajících od brzdných a rozjezdových sil tramvaje je navržena úprava stykové plochy obou materiálů pomocí ozubů a nik. Tento způsob spojení betonu a pryžové vrstvy u tramvajových panelů nebyl dosud používán. Běžným způsobem spojení (např.u svislých protihlukových stěn) je pouhé nalepení pryžové vrstvy na beton.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    066/01-10-2010_F

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Uzavřena hospodářská smlouva č. HS229702 mezi VŠB-TU Ostrava, IČ 61989100 a Dopravním podnikem Ostrava, a.s. , IČ 61974757, ze dne 11.6.2007. Výrobek byl vyroben a otestován v září 2008 na zkušebním úseku v Ostravě-Hrabůvce na ul. Závodní.

  • Economical parameters

    Ekonomický přínos navrženého řešení funkčního vzorku nelze jednoznačně stanovit. Způsob navrženého spojení tramvajového betonového zádlažbového panelu typu B s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou z recyklované pryže znamená přínos z hlediska ochrany životního prostředí před dopravním hlukem. Umožní zlepšení současných akustických vlastností betonového zádlažbového panelu.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    61974757

  • Owner name

    Dopravní podnik Ostrava

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page