Solutions of bottlenecks in Public transport transit in Žilina
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F12%3A86083821" target="_blank" >RIV/61989100:27120/12:86083821 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Řešení problematických míst při průjezdu vozidel MHD v Žilině
Original language description
Příspěvek se zabývá průjezdy vozidel městské hromadné dopravy na pozemních komunikacích v Žilině a především průjezdy vozidel vybranými kritickými místy, kde často dochází ke vzniku nebezpečných situací nebo omezení účastníků provozu. Jde o především případy při průjezdech velkokapacitních vozidel původní infrastrukturou, která byla navrhována podle starých norem, kde se s těmito vozidly nepočítalo, nebo se v té době ještě nevyráběla. V tomto příspěvku ukazujeme příklad upozorňující na tento problém. Kověření skutečného provozu byl proveden dopravní průzkum, z něhož budou modelovány průjezdy v programu AutoTURN. Rovněž byly nově vytvořeny modely s reálnými rozměry vozidel, která jsou v provozu a nebyly využity modely s normovými rozměry. Cílem příspěvku je ověřit a zaznamenat skutečné průjezdy velkokapacitních vozidel křižovatkami a zastávkovými zálivy, porovnat je s možností ideálního průjezdu těchto vozidel. Dále poukázat na stávající problematiku a zlepšit bezpečnost při průjezdech
Czech name
Řešení problematických míst při průjezdu vozidel MHD v Žilině
Czech description
Příspěvek se zabývá průjezdy vozidel městské hromadné dopravy na pozemních komunikacích v Žilině a především průjezdy vozidel vybranými kritickými místy, kde často dochází ke vzniku nebezpečných situací nebo omezení účastníků provozu. Jde o především případy při průjezdech velkokapacitních vozidel původní infrastrukturou, která byla navrhována podle starých norem, kde se s těmito vozidly nepočítalo, nebo se v té době ještě nevyráběla. V tomto příspěvku ukazujeme příklad upozorňující na tento problém. Kověření skutečného provozu byl proveden dopravní průzkum, z něhož budou modelovány průjezdy v programu AutoTURN. Rovněž byly nově vytvořeny modely s reálnými rozměry vozidel, která jsou v provozu a nebyly využity modely s normovými rozměry. Cílem příspěvku je ověřit a zaznamenat skutečné průjezdy velkokapacitních vozidel křižovatkami a zastávkovými zálivy, porovnat je s možností ideálního průjezdu těchto vozidel. Dále poukázat na stávající problematiku a zlepšit bezpečnost při průjezdech
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.20.0013" target="_blank" >EE2.3.20.0013: Creation of scientific teams</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dopravná infraštruktúra v mestách : 8. medzinárodná konferencia : zborník : 3.-4. oktober 2012, Žilina
ISBN
978-80-554-0577-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
100-107
Publisher name
Žilinská univerzita
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
Oct 3, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—