PROBLEMS IN THE ROUTES TO STOPS BY THE USE OF MODERN VEHICLES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F13%3A86087797" target="_blank" >RIV/61989100:27120/13:86087797 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Poruchy vozovek na zastávkách v důsledku používání moderních vozidel
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na projevy zvýšeného zatížení na vozovku v autobusových zastávkách v Bratislavě ? Petržalce, po nákupu nových velkokapacitních vozidel Mercedes Benz ? CapaCity. Seznámíme se stručnou historií provozování autobusových linek a provozuvelkokapacitních vozidel na páteřních trasách. Článek se zabývá jak možnou obsazeností provozovaných vozidel tak především jejich hmotností, které přímo ovlivňuje pozemní komunikace. Zvýšená hmotnost nových vozidel má za následek rychlejší poškození všech vrstev vozovky v zastávkách. Deformace v důsledku poškození vytvářejí nebezpečnou plochu na vozovce pro projíždějící automobily a autobusy. Tuto skutečnost potvrdilo i měření, které proběhlo na základě řešené problematiky v rámce projektu Tvorba a internacionalizace špičkových vědeckých týmů a zvyšování jejich excelence na Fakultě stavební VŠB-TUO. (CZ.1.07/2.3.00 /20.0013), při výjezdu pracovní skupiny Dopravního stavitelství v rámci projektu do Bratislavy.
Czech name
Poruchy vozovek na zastávkách v důsledku používání moderních vozidel
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na projevy zvýšeného zatížení na vozovku v autobusových zastávkách v Bratislavě ? Petržalce, po nákupu nových velkokapacitních vozidel Mercedes Benz ? CapaCity. Seznámíme se stručnou historií provozování autobusových linek a provozuvelkokapacitních vozidel na páteřních trasách. Článek se zabývá jak možnou obsazeností provozovaných vozidel tak především jejich hmotností, které přímo ovlivňuje pozemní komunikace. Zvýšená hmotnost nových vozidel má za následek rychlejší poškození všech vrstev vozovky v zastávkách. Deformace v důsledku poškození vytvářejí nebezpečnou plochu na vozovce pro projíždějící automobily a autobusy. Tuto skutečnost potvrdilo i měření, které proběhlo na základě řešené problematiky v rámce projektu Tvorba a internacionalizace špičkových vědeckých týmů a zvyšování jejich excelence na Fakultě stavební VŠB-TUO. (CZ.1.07/2.3.00 /20.0013), při výjezdu pracovní skupiny Dopravního stavitelství v rámci projektu do Bratislavy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.20.0013" target="_blank" >EE2.3.20.0013: Creation of scientific teams</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Juniorstav 2013 : 15. odborná konference doktorského studia s mezinárodní účastí : sborník anotací : Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, 7.2.2013 : [CD-ROM]
ISBN
978-80-214-4670-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
1-10
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Feb 7, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—