USE OF TRAFFIC MODELS IN URBAN AREAS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F19%3A10242960" target="_blank" >RIV/61989100:27120/19:10242960 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VYUŽÍVÁNÍ DOPRAVNÍCH MODELŮ V INTRAVILÁNU
Original language description
Příspěvek se věnuje využití softwaru pro modelování dopravy a jeho aplikaci na veřejná prostranství a dopravní stavby v obydlených oblastech. Důraz je zde kladen na mikrosimulační modely zabývající se interakcí jednotlivých vozidel mezi sebou, a také jejich okolím. Využití modelů je velmi rozsáhlé a je příhodné jimi dokládat vhodnost a porovnání různých návrhů staveb pozemních komunikací. Z architektonického hlediska je ideálním porovnáním 3D vizualizací prostor kolem komunikací. Tento nástroj je možné využívat již v rámci urbanistické koncepce nebo územních studií. Při spojení s jinými softwary pro 3D modelování, vizualizace městských komunikací jsou neomezené. Dalšími nástroji mohou být datové výstupy sloužící pro posouzení dopravní nabídky a poptávky. Data se poté dají použít pro posuzování znečištění životního prostředí generovaného individuální automobilovou dopravou, hodnocení dostupnosti a schopnosti veřejné hromadné dopravy nebo optimalizací křižovatek a navazujících pozemních komunikací. Těmito nástroji lze posoudit městská prostranství dle vyhodnocených dat, estetického vjemu nebo zakomponování dopravní infrastruktury do urbanistické koncepce města. Modelováním je možné také hodnotit a porovnávat varianty již ve stádiu územního plánování.
Czech name
VYUŽÍVÁNÍ DOPRAVNÍCH MODELŮ V INTRAVILÁNU
Czech description
Příspěvek se věnuje využití softwaru pro modelování dopravy a jeho aplikaci na veřejná prostranství a dopravní stavby v obydlených oblastech. Důraz je zde kladen na mikrosimulační modely zabývající se interakcí jednotlivých vozidel mezi sebou, a také jejich okolím. Využití modelů je velmi rozsáhlé a je příhodné jimi dokládat vhodnost a porovnání různých návrhů staveb pozemních komunikací. Z architektonického hlediska je ideálním porovnáním 3D vizualizací prostor kolem komunikací. Tento nástroj je možné využívat již v rámci urbanistické koncepce nebo územních studií. Při spojení s jinými softwary pro 3D modelování, vizualizace městských komunikací jsou neomezené. Dalšími nástroji mohou být datové výstupy sloužící pro posouzení dopravní nabídky a poptávky. Data se poté dají použít pro posuzování znečištění životního prostředí generovaného individuální automobilovou dopravou, hodnocení dostupnosti a schopnosti veřejné hromadné dopravy nebo optimalizací křižovatek a navazujících pozemních komunikací. Těmito nástroji lze posoudit městská prostranství dle vyhodnocených dat, estetického vjemu nebo zakomponování dopravní infrastruktury do urbanistické koncepce města. Modelováním je možné také hodnotit a porovnávat varianty již ve stádiu územního plánování.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Architecture in perspective 11 = 11. Architektura v perspektivě : conference proceedings : October 2-3, 2019, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-4331-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
3
Pages from-to
134-136
Publisher name
VŠB - Technical University of Ostrava
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Oct 2, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000505658000024