Evacuation Simulation of Train in the Railway Tunnel
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F12%3A86085570" target="_blank" >RIV/61989100:27200/12:86085570 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Simulace evakuace osob vlakové soupravy v železničním tunelu
Original language description
Rozvíjející se transevropská silniční a železniční dopravní síť s dopadem na regionální dopravní tratě si stále častěji vynucuje výstavbu tunelů jak v extravilánu, tak i v zastavěných územích. U železničních tunelů souvisí jejich výstavba s modernizací železničních koridorů. Důvodů pro návrh a realizaci tunelových staveb je celá řada a souvisejí s nutností vedení dopravní trasy složitým geografickým územím, průchodem pod sídelními celky nebo vodními toky. Tunely umožňují zkrátit dopravní cesty a zrychlit dopravu. Poskytují ochranu životnímu prostředí především omezením hluku a usměrněním exhalací. Cílem článku je prokázání bezpečnosti únikových cest simulací při vzniku požáru vlakové soupravy a umožnit tak zohlednit více faktorů jako geometrii tunelu,šířky únikových cest, počty osob a jejich fyzickou nebo duševní schopnost, tepelný výkon a rozvoj požáru aj.
Czech name
Simulace evakuace osob vlakové soupravy v železničním tunelu
Czech description
Rozvíjející se transevropská silniční a železniční dopravní síť s dopadem na regionální dopravní tratě si stále častěji vynucuje výstavbu tunelů jak v extravilánu, tak i v zastavěných územích. U železničních tunelů souvisí jejich výstavba s modernizací železničních koridorů. Důvodů pro návrh a realizaci tunelových staveb je celá řada a souvisejí s nutností vedení dopravní trasy složitým geografickým územím, průchodem pod sídelními celky nebo vodními toky. Tunely umožňují zkrátit dopravní cesty a zrychlit dopravu. Poskytují ochranu životnímu prostředí především omezením hluku a usměrněním exhalací. Cílem článku je prokázání bezpečnosti únikových cest simulací při vzniku požáru vlakové soupravy a umožnit tak zohlednit více faktorů jako geometrii tunelu,šířky únikových cest, počty osob a jejich fyzickou nebo duševní schopnost, tepelný výkon a rozvoj požáru aj.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/VG20122014074" target="_blank" >VG20122014074: Specific Assessment of High Risk Conditions for Fire Safety by Fire Engineering Procedures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Časopis Stavebnictví
ISSN
1802-2030
e-ISSN
—
Volume of the periodical
ročník VI
Issue of the periodical within the volume
05/2012
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
50-53
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—