All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

OPTIMISATION OF BELT CONVEYING TRANSPORT ROUTES

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F05%3A00011478" target="_blank" >RIV/61989100:27230/05:00011478 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    OPTIMISATION OF BELT CONVEYING TRANSPORT ROUTES

  • Original language description

    Defects on conveyor belts and hereto-related downtimes have significant impact on transport economics in mining enterprises. The defect rate of a transport route is dependent on the number of conveyor belts involved and, therefore, since the likeliness of defects to happen decreases with the decreasing number of conveyor belts involved there is a continuous, logical concern in the extension of individual conveyor belts in the route. Decrease in the number of conveyor belts involved also implies the reduction of discharge points i.e. the spots where the belt is subject to damage most frequently. The paper describes the program of calculation of the optimal number of conveyor belts on rate of a transport.

  • Czech name

    OPTIMALIZACE DOPRAVNÍCH TRATÍ PÁSOVÉ DOPRAVY

  • Czech description

    Poruchy pásových dopravníků a na ně navázané časové prostoje mají podstatný vliv na ekonomiku dopravy v důlním podniku. Poruchovost dopravní tratě závisí na počtu pásových dopravníků, které do ní vstupují a proto je logické, že je zájem o neustálé prodlužování jednotlivých dopravníků v trati, neboť s poklesem jejích počtu se snižuje pravděpodobnost poruchy. Se snižováním počtů pásových dopravníků dochází také ke snižování počtů přesypů a tím k odebírání míst, kde dochází nejčastěji k poškozování dopravního pásu. Příspěvek ukazuje možnost využití výpočetní techniky při řešení problému zjišťování nasazení optimálního počtu dopravníku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JS - Reliability and quality management, industrial testing

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    International Symposium on Mine and Hoisting

  • ISBN

    86-7352-141-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

  • Publisher name

    University of Belgrade

  • Place of publication

    Belgrade

  • Event location

    Budva

  • Event date

    May 23, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article