All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modelling of Passengers Behavior in the Design of Line Urban Mass Transport

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F10%3A10225053" target="_blank" >RIV/61989100:27230/10:10225053 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Modelovanie správania cestujúcich pri návrhu liniek mestskej hromadnej dopravy

  • Original language description

    V článku představujeme matematický model a postup řešení úlohy návrhu tras a frekvencí linek městské hromadné dopravy. V návrhu zohledňujeme protichůdná kritéria: efektivitu dopravy, která je prioritním kritériem dopravce, kvalitu dopravy z pohledu cestujících vyjádřenou dobou jízdy ve vozidle, dobou čekání, počtem přestupů a pohodlím při cestování a vlivy na životní prostředí vyjádřené množstvím produkovaných emisí. Nákladové a emisní kritérium vede k minimalizaci počtu linek a spojů, naopak cestujícívyžadují co nejhustší časový a prostorový rozvrh. Návrh, který představujeme v článku, je kompromisním řešením z hlediska uvedených kritérií. Návrh zohledňuje také chování cestujících v situaci, kdy si při cestování z dané výchozí do cílové zastávky mohou vybrat jedno z více dopravních spojení. Rozhodování cestujících mezi variantními trasami modelujeme pomocí matematického modelu diskrétního výběru. Navržený postup jsme ověřili na síti linek městské hromadné dopravy v Žilině.

  • Czech name

    Modelovanie správania cestujúcich pri návrhu liniek mestskej hromadnej dopravy

  • Czech description

    V článku představujeme matematický model a postup řešení úlohy návrhu tras a frekvencí linek městské hromadné dopravy. V návrhu zohledňujeme protichůdná kritéria: efektivitu dopravy, která je prioritním kritériem dopravce, kvalitu dopravy z pohledu cestujících vyjádřenou dobou jízdy ve vozidle, dobou čekání, počtem přestupů a pohodlím při cestování a vlivy na životní prostředí vyjádřené množstvím produkovaných emisí. Nákladové a emisní kritérium vede k minimalizaci počtu linek a spojů, naopak cestujícívyžadují co nejhustší časový a prostorový rozvrh. Návrh, který představujeme v článku, je kompromisním řešením z hlediska uvedených kritérií. Návrh zohledňuje také chování cestujících v situaci, kdy si při cestování z dané výchozí do cílové zastávky mohou vybrat jedno z více dopravních spojení. Rozhodování cestujících mezi variantními trasami modelujeme pomocí matematického modelu diskrétního výběru. Navržený postup jsme ověřili na síti linek městské hromadné dopravy v Žilině.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Kvantitativní metody v dopravních a logistických systémech I

  • ISBN

    978-80-7395-297-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Pardubice

  • Event date

    Apr 29, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article