The measuring stand of the reactionary force roller from high depth transport masses
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86082298" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86082298 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Měřící stand reakčních sil válečků od výšky sloupce dopravované hmoty
Original language description
Realizace dopravy partikulárních hmot pásovými dopravníky s krycími pásy je založena na sevření vrstvy materiálu v dopravní štěrbině, která je tvořena dvěma dopravními pásy (nosným a krycím). Zamezení sesypávání dopravovaného materiálu přes okraje dopravních pásů je zajištěno přítlakem od válečků obou dopravních pásů. Přítlačné válečky zamezují oddálení dopravních pásů a tím vysmeknutí segmentu labyrintu nosného dopravního z labyrintu pásu krycího. Velikost působící síly do plochy dopravního pásu je závislý na fyzikálně mechanických vlastnostech dopravovaného materiálu, úhlu sklonu dopravníku a výšce sloupce sypké hmoty v dopravní štěrbině tohoto konstrukčního typu dopravníku. Volba přítlačné síly a rozteče přítlačných válečků závisí na předpětí dopravního pásu, pevnostních vlastnostech dopravního pásu (tuhost, tloušťka pásu, počet nosných vložek apod.).
Czech name
Měřící stand reakčních sil válečků od výšky sloupce dopravované hmoty
Czech description
Realizace dopravy partikulárních hmot pásovými dopravníky s krycími pásy je založena na sevření vrstvy materiálu v dopravní štěrbině, která je tvořena dvěma dopravními pásy (nosným a krycím). Zamezení sesypávání dopravovaného materiálu přes okraje dopravních pásů je zajištěno přítlakem od válečků obou dopravních pásů. Přítlačné válečky zamezují oddálení dopravních pásů a tím vysmeknutí segmentu labyrintu nosného dopravního z labyrintu pásu krycího. Velikost působící síly do plochy dopravního pásu je závislý na fyzikálně mechanických vlastnostech dopravovaného materiálu, úhlu sklonu dopravníku a výšce sloupce sypké hmoty v dopravní štěrbině tohoto konstrukčního typu dopravníku. Volba přítlačné síly a rozteče přítlačných válečků závisí na předpětí dopravního pásu, pevnostních vlastnostech dopravního pásu (tuhost, tloušťka pásu, počet nosných vložek apod.).
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02020948" target="_blank" >TA02020948: Development of a new type of continuous transport equipment, conveyor belt with a cover, to protect the environment and reduce operating costs.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
061/19-09-2012_F
Numerical identification
—
Technical parameters
Funkční vzorek je využíván ve výuce na VŠB-TUO.
Economical parameters
Určeno ke stanovení velikosti vyvozené a požadované přítlačné síly podpěrných válečků a pro laboratorní účely.
Application category by cost
—
Owner IČO
61989100
Owner name
Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Fakulta strojní
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—