All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The measuring stand of the reactionary force roller from high depth transport masses

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86082298" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86082298 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Měřící stand reakčních sil válečků od výšky sloupce dopravované hmoty

  • Original language description

    Realizace dopravy partikulárních hmot pásovými dopravníky s krycími pásy je založena na sevření vrstvy materiálu v dopravní štěrbině, která je tvořena dvěma dopravními pásy (nosným a krycím). Zamezení sesypávání dopravovaného materiálu přes okraje dopravních pásů je zajištěno přítlakem od válečků obou dopravních pásů. Přítlačné válečky zamezují oddálení dopravních pásů a tím vysmeknutí segmentu labyrintu nosného dopravního z labyrintu pásu krycího. Velikost působící síly do plochy dopravního pásu je závislý na fyzikálně mechanických vlastnostech dopravovaného materiálu, úhlu sklonu dopravníku a výšce sloupce sypké hmoty v dopravní štěrbině tohoto konstrukčního typu dopravníku. Volba přítlačné síly a rozteče přítlačných válečků závisí na předpětí dopravního pásu, pevnostních vlastnostech dopravního pásu (tuhost, tloušťka pásu, počet nosných vložek apod.).

  • Czech name

    Měřící stand reakčních sil válečků od výšky sloupce dopravované hmoty

  • Czech description

    Realizace dopravy partikulárních hmot pásovými dopravníky s krycími pásy je založena na sevření vrstvy materiálu v dopravní štěrbině, která je tvořena dvěma dopravními pásy (nosným a krycím). Zamezení sesypávání dopravovaného materiálu přes okraje dopravních pásů je zajištěno přítlakem od válečků obou dopravních pásů. Přítlačné válečky zamezují oddálení dopravních pásů a tím vysmeknutí segmentu labyrintu nosného dopravního z labyrintu pásu krycího. Velikost působící síly do plochy dopravního pásu je závislý na fyzikálně mechanických vlastnostech dopravovaného materiálu, úhlu sklonu dopravníku a výšce sloupce sypké hmoty v dopravní štěrbině tohoto konstrukčního typu dopravníku. Volba přítlačné síly a rozteče přítlačných válečků závisí na předpětí dopravního pásu, pevnostních vlastnostech dopravního pásu (tuhost, tloušťka pásu, počet nosných vložek apod.).

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA02020948" target="_blank" >TA02020948: Development of a new type of continuous transport equipment, conveyor belt with a cover, to protect the environment and reduce operating costs.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    061/19-09-2012_F

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Funkční vzorek je využíván ve výuce na VŠB-TUO.

  • Economical parameters

    Určeno ke stanovení velikosti vyvozené a požadované přítlačné síly podpěrných válečků a pro laboratorní účely.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    61989100

  • Owner name

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Fakulta strojní

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page