Gauging stand of main resistance resistance excercises of a belt conveyor
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86082322" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86082322 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Měřící stand hlavních odporů pásového dopravníku
Original language description
Složky pohybového odporu rozlišujeme na hlavní odpory, vedlejší odpory a přídavné odpory. Vedlejší odpory jsou odpory na urychlení materiálu v násypce, tření materiálu o stěny násypky, tření těsnění násypky o pás, odpor ohýbání pásu na bubnech a odpor ložisek bubnů (s výjimkou bubnů poháněcích). Přídavné odpory jsou síly potřebné ke zvedání materiálu, odpor šikmo postavených válečků k podélné ose dopravníku, odpor čističů pásu, odpor shazovacího zařízení a odpor bočního vedení. Hlavní odpor pohybového odporu pásového dopravníku se skládá z těchto dílčích složek: rotační odpor válečků, zamačkávací odpor a valchovací odpor. Velikosti jednotlivých složek pohybového odporu jsou ovlivněny různými faktory, z nichž některé závisí na vnějších pracovních podmínkách, jako je např. okolní teplota, prašnost prostředí apod., jiné na konstrukčním a výrobním provedení funkčních částí a stupni jejich opotřebení.
Czech name
Měřící stand hlavních odporů pásového dopravníku
Czech description
Složky pohybového odporu rozlišujeme na hlavní odpory, vedlejší odpory a přídavné odpory. Vedlejší odpory jsou odpory na urychlení materiálu v násypce, tření materiálu o stěny násypky, tření těsnění násypky o pás, odpor ohýbání pásu na bubnech a odpor ložisek bubnů (s výjimkou bubnů poháněcích). Přídavné odpory jsou síly potřebné ke zvedání materiálu, odpor šikmo postavených válečků k podélné ose dopravníku, odpor čističů pásu, odpor shazovacího zařízení a odpor bočního vedení. Hlavní odpor pohybového odporu pásového dopravníku se skládá z těchto dílčích složek: rotační odpor válečků, zamačkávací odpor a valchovací odpor. Velikosti jednotlivých složek pohybového odporu jsou ovlivněny různými faktory, z nichž některé závisí na vnějších pracovních podmínkách, jako je např. okolní teplota, prašnost prostředí apod., jiné na konstrukčním a výrobním provedení funkčních částí a stupni jejich opotřebení.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02020948" target="_blank" >TA02020948: Development of a new type of continuous transport equipment, conveyor belt with a cover, to protect the environment and reduce operating costs.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
082/02-10-2012_F
Numerical identification
—
Technical parameters
Funkční vzorek je využíván ve výuce technických předmětů na FS VŠB-TUO.
Economical parameters
Určeno ke stanovení složky pohybového (hlavního) odporu pásového dopravníku, který vzniká při provozování pásového dopravníku. Konkrétně se jedná o tyto složky hlavního odporu pásového dopravníku: rotační odpor válečků, zamačkávací odpor a valchovací odpor a pro laboratorní účely.
Application category by cost
—
Owner IČO
61989100
Owner name
Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Fakulta strojní
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—