The source subsystem of robotic transporter - torque transmission
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F13%3A86086293" target="_blank" >RIV/61989100:27230/13:86086293 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Řešení zdrojového subsystému robotického transportéru - přenos kroutícího momentu
Original language description
Byl navržen subsystém robotického transportéru pro přenos krouticího momentu na jednotlivé poháněné nápravy. Krouticí moment je přenášen z převodové skříně přes hlavní výstupní hřídele, na které jsou připojeny hnací hřídele opatřené řetězovými koly (prolevou a pravou stranu samostatně). Způsob předávání výkonu je takový, že z hnané hřídele je pomocí skupiny řetězů předáván výkon mezi všemi hnacími hřídeli. Zdrojový subsystém spolu s navazujícím systémem hnaných hřídelí předává krouticí moment potřebnýpro pohyb transportéru na jednotlivé kolové jednotky. Z důvodu nasazení jednotlivých řetězů a zajištění jejich napnutí je subsystém doplněn o napínací mechanismy s kluznými segmenty neustále dotlačovány pružinami k dopínanému řetězu. Krouticí moment je zpřevodové skříně dále přenášen na alternátor uchycený mezi převodovou skříni a hnanou hřídelí, který slouží pro dobíjení bateriového subsystému.
Czech name
Řešení zdrojového subsystému robotického transportéru - přenos kroutícího momentu
Czech description
Byl navržen subsystém robotického transportéru pro přenos krouticího momentu na jednotlivé poháněné nápravy. Krouticí moment je přenášen z převodové skříně přes hlavní výstupní hřídele, na které jsou připojeny hnací hřídele opatřené řetězovými koly (prolevou a pravou stranu samostatně). Způsob předávání výkonu je takový, že z hnané hřídele je pomocí skupiny řetězů předáván výkon mezi všemi hnacími hřídeli. Zdrojový subsystém spolu s navazujícím systémem hnaných hřídelí předává krouticí moment potřebnýpro pohyb transportéru na jednotlivé kolové jednotky. Z důvodu nasazení jednotlivých řetězů a zajištění jejich napnutí je subsystém doplněn o napínací mechanismy s kluznými segmenty neustále dotlačovány pružinami k dopínanému řetězu. Krouticí moment je zpřevodové skříně dále přenášen na alternátor uchycený mezi převodovou skříni a hnanou hřídelí, který slouží pro dobíjení bateriového subsystému.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI1%2F572" target="_blank" >FR-TI1/572: Research and Development of Multipurpose Robotic Transporter for Rescue of Persons and Intervention in Crisis Situations In Particularly Tough Terrain and/or Climatic Conditions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
051/22-07-2013_F
Numerical identification
—
Technical parameters
Základní parametry: Počet poháněných náprav ? 8 ks; Počet řetězů ? 8 ks; Šířka řetězu ? 12 mm; Počet napínacích kladek ? 4 ks; Průměr řetězových kol ? 118 mm; Počet řetězových kol ? 12 ks; MORAVSKÝ VÝZKUM, s.r.o., IČ: 27773418, Datum uzavření smlouvy: 28. 6. 2013; kontaktní osoba: Ing. Petr Kopec +420 731 154 103
Economical parameters
Nelze stanovit
Application category by cost
—
Owner IČO
61989100
Owner name
Katedra robotechniky, fakulta strojní,VŠB-TU Ostrava
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—