Axially and radially cooled brake disk with cover
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F15%3A86093988" target="_blank" >RIV/61989100:27230/15:86093988 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989100:27740/15:86093988
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Axiálně a radiálně chlazený brzdový kotouč s krytem
Original language description
Technické řešení se týká konstrukčního řešení axiálně i radiálně chlazeného brzdového kotouče s krytem, vhodného zejména pro závodní a sportovní automobily, letadla a další zařízení obsahující kotoučové brzdy s extrémně velkou potřebou chlazení.
Czech name
Axiálně a radiálně chlazený brzdový kotouč s krytem
Czech description
Technické řešení se týká konstrukčního řešení axiálně i radiálně chlazeného brzdového kotouče s krytem, vhodného zejména pro závodní a sportovní automobily, letadla a další zařízení obsahující kotoučové brzdy s extrémně velkou potřebou chlazení.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
JQ - Machinery and tools
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
BMW Aplina B6 GT3
Numerical identification
—
Technical parameters
Nové navržený systém je také znám pod jménem G-Cooling System (GCS). GCS nabízí výhody kotoučových a částečně bubnových brzd, jelikož je částečně chráněn lopatkovým difuzorem. Difuzor směruje vzduch z ústí radiálních kanálků napříč brzdovým kotoučem, tímje dosaženo dvojího chlazení. V budoucnu tato technologie může přispět ke snížení nákladu za drahé materiály a ochránit lépe životní prostředí. Zvýší se rovněž bezpečnost na silnicích, převážně pro přeložené nákladní vozidla. GCS může být využíván v automobilovém, leteckém i vojenském průmyslu.
Economical parameters
Navržený prototyp slouží primárně ke snížení teploty generované na povrchu brzdového kotouče. Hlavní přínos spočívá v realizaci nového typu brzdových kotoučů, které by jednak snížili provozní teplotu, ale zároveň by se snížili náklady na výrobu a také bybyly šetrnější k životnímu prostředí. Prototyp byl testován na okruhu na Slovensku a byla podepsána licenční smlouva mezi VŠB-TUO a Trevor Group k užití Evropského patentu, viz ID záznamu 286087644 .
Application category by cost
—
Owner IČO
61989100
Owner name
Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Fakulta strojní
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—