Power losses analysis of vector control electric vehicle drives with induction motor and with battery-powered voltage-inverter
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F05%3A00012298" target="_blank" >RIV/61989100:27240/05:00012298 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Power losses analysis of vector control electric vehicle drives with induction motor and with battery-powered voltage-inverter
Original language description
This work analyses power losses of vector control electric vehicle drives with squirrel-cage induction motor and voltage inverter with IGBTs powered by lead-acid battery. These losses are mainly comprised of losses in frequency converter and induction motor and eventually in loading mechanism. Major part of the frequency converter losses is comprised of the energy loss inside of the power semiconductor devices (conduction losses, switching losses). Major part of the induction motor losses is comprised of the energy loss in stator and rotor winding (Joule's losses) and in magnetic stator circuit (ferrite losses). Knowledge of the energy balance of the complete drive is very important from the point of view of its efficiency and in case of the electric vehicle drive has direct connection with its landing run.
Czech name
Rozbor ztrát v regulovaném pohonu elektromobilu s asynchronním motorem a napěťovým měničem kmitočtu napájeným z Pb baterií
Czech description
Tato práce se zabývá rozborem ztrát ve vektorově řízeném pohonu elektromobilu s asynchronním motorem s kotvou nakrátko a napěťovým střídačem s IGBT napájeným z Pb baterií. Tyto ztráty jsou převážně tvořeny ztrátami měniče kmitočtu, asynchronního motoru popř. ztrátami zatěžovacího mechanismu. Hlavní část ztrát v měniči kmitočtu je tvořena ztrátami na výkonových polovodičových součástkách (průchodem proudu, jejich spínaním). U asynchronního motoru jsou ztráty tvořeny převážně Jouleovými ztrátami ve vinutístatoru a rotoru a ztrátami v magnetickém obvodu statoru. Rozbor těchto ztrát je důležity z pohledu efektivity celého pohonu a dojezdu elektromobilu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Wofex 2005
ISBN
80-248-0866-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
1-7
Publisher name
VŠB TU Ostrava
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Sep 22, 2005
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—