All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Power losses analysis of vector control electric vehicle drives with induction motor and with battery-powered voltage-inverter

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F05%3A00012298" target="_blank" >RIV/61989100:27240/05:00012298 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Power losses analysis of vector control electric vehicle drives with induction motor and with battery-powered voltage-inverter

  • Original language description

    This work analyses power losses of vector control electric vehicle drives with squirrel-cage induction motor and voltage inverter with IGBTs powered by lead-acid battery. These losses are mainly comprised of losses in frequency converter and induction motor and eventually in loading mechanism. Major part of the frequency converter losses is comprised of the energy loss inside of the power semiconductor devices (conduction losses, switching losses). Major part of the induction motor losses is comprised of the energy loss in stator and rotor winding (Joule's losses) and in magnetic stator circuit (ferrite losses). Knowledge of the energy balance of the complete drive is very important from the point of view of its efficiency and in case of the electric vehicle drive has direct connection with its landing run.

  • Czech name

    Rozbor ztrát v regulovaném pohonu elektromobilu s asynchronním motorem a napěťovým měničem kmitočtu napájeným z Pb baterií

  • Czech description

    Tato práce se zabývá rozborem ztrát ve vektorově řízeném pohonu elektromobilu s asynchronním motorem s kotvou nakrátko a napěťovým střídačem s IGBT napájeným z Pb baterií. Tyto ztráty jsou převážně tvořeny ztrátami měniče kmitočtu, asynchronního motoru popř. ztrátami zatěžovacího mechanismu. Hlavní část ztrát v měniči kmitočtu je tvořena ztrátami na výkonových polovodičových součástkách (průchodem proudu, jejich spínaním). U asynchronního motoru jsou ztráty tvořeny převážně Jouleovými ztrátami ve vinutístatoru a rotoru a ztrátami v magnetickém obvodu statoru. Rozbor těchto ztrát je důležity z pohledu efektivity celého pohonu a dojezdu elektromobilu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JA - Electronics and optoelectronics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Wofex 2005

  • ISBN

    80-248-0866-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    1-7

  • Publisher name

    VŠB TU Ostrava

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Ostrava

  • Event date

    Sep 22, 2005

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article