Development of a Flight Control System for an Ultralight Airplane
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F08%3A00018778" target="_blank" >RIV/61989100:27240/08:00018778 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Development of a Flight Control System for an Ultralight Airplane
Original language description
This paper presents development of the hardware and software for the low cost avionic system of ultralight airplanes. There are shown three levels of a hardware and software system design. As far as the software is concerned, we focused on changeover from non real-time operating system (embedded Linux) to the real-time embedded platform (QNX). We discussed the problems that led to operating system change. Various advantages and disadvantages of both operating systems are presented in this contribution. Concerning the hardware we concentrated on the development of the avionic control, monitoring and display modules that are a components of the dash board. The paper has been focusing on safety and reliability in the ultralight aviation and what canbe improved or extended by the real-time operating system.
Czech name
Vývoj leteckého řídicího systému pro ultra lehká letadla
Czech description
Tento článek prezentuje vývoj hardwaru a softwaru pro nízko nákladový letecký systém v ultra lehkých letadlech. Jsou zde ukázány 3 úrovně systémového návrhu hardwaru a softwaru. Pokud jde o software zaměřili jsme se na přechod z operačního systému bez reálného času (vestavěný Linux) na vestavěnou platformu s reálným časem (QNX). Diskutovali jsme problémy, které vedly k změně operačního systému. V tomto příspěvku byly prezentovány různé výhody a nevýhody obou operačních systémů. Pokud jde o hardware, takjsme se zaměřili na vývoj letového řízení, monitorování a zobrazovacích modulů, které jsou komponenty palubní desky. Tento článek byl zaměřen na bezpečnost a spolehlivost v letectví v kategorii ultra lehké a co může zlepšit nebo rozšířit pomocí operačního systému reálného času.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA102%2F08%2F1429" target="_blank" >GA102/08/1429: Safety and security of networked embedded system applications</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
IEEE Proceedings of the International Multiconference on Computer Science and Information Technology
ISBN
978-83-60810-14-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
IEEE Computer Science
Place of publication
Washington, DC
Event location
Wisła, Poland
Event date
Oct 20, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—