All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Proposal of recommended national curricula in the branch of spatial information and the system of complex educational activities for spatial information

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F16%3A86098474" target="_blank" >RIV/61989100:27350/16:86098474 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/49777513:23520/16:43949892

  • Result on the web

    <a href="http://www.mvcr.cz/clanek/geoinfostrategie.aspx?q=Y2hudW09OQ%3d%3d" target="_blank" >http://www.mvcr.cz/clanek/geoinfostrategie.aspx?q=Y2hudW09OQ%3d%3d</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Návrh doporučujících národních kurikul v oblasti prostorových informací a systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací

  • Original language description

    Metodika je zaměřena zejména na řešení opatření Akčního plánu GeoInfoStrategie O52 s názvem "Zpracování analýzy zahraničních a národních kurikul (učebních osnov) v oblasti prostorových informací". Metodika obsahuje 4 základní části, které popisují standardizovaný postup přípravy národního Kmenu znalostí GIS&T, postup prioritizace jednotlivých částí pro cílené potřeby praxe v souvislosti s implementací GeoInfoStrategie, postup analýzy obsahu vzdělávacích programů s důrazem na terciérní vzdělávání ale i možnostmi analýz obsahu programů dalšího vzdělávání a návrh systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací.

  • Czech name

    Návrh doporučujících národních kurikul v oblasti prostorových informací a systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací

  • Czech description

    Metodika je zaměřena zejména na řešení opatření Akčního plánu GeoInfoStrategie O52 s názvem "Zpracování analýzy zahraničních a národních kurikul (učebních osnov) v oblasti prostorových informací". Metodika obsahuje 4 základní části, které popisují standardizovaný postup přípravy národního Kmenu znalostí GIS&T, postup prioritizace jednotlivých částí pro cílené potřeby praxe v souvislosti s implementací GeoInfoStrategie, postup analýzy obsahu vzdělávacích programů s důrazem na terciérní vzdělávání ale i možnostmi analýz obsahu programů dalšího vzdělávání a návrh systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TB9500MV005" target="_blank" >TB9500MV005: Suggestions regarding national curriculum recommendations in geographic data field</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    009/24-03-2017_UM

  • Regulation ID

    MV-176316-28/EG-2015

  • Technical parameters

    Metodika obsahuje 4 základní části, které popisují postup přípravy národního Kmenu znalostí GIS&amp;T (NKZ), postup prioritizace jednotlivých částí, postup analýzy obsahu vzdělávacích programů s důrazem na terciérní vzdělávání ale i možnostmi analýz obsahu programů dalšího vzdělávání a návrh systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací. Postup přípravy NKZ obsahuje 8 kroků s doporučenými postupy a nástroji. Postup analýzy obsahu vysokoškolského studia v oblasti prostorových informací na základě srovnání s NKZ vysvětluje výběr hodnocených studijních programů, a dále specifikuje jakým způsobem se provádí sběr podkladů a základní hodnocení shody s NKZ, jaké se používají kritéria, hodnotící stupnice, kvantitativní i kvalitativní hodnocení, vertikální a horizontální hodnocení, včetně hodnocení spojených bakalářských a navazujících magisterských programů, hodnocení významu témat, hodnocení ve vazbě na pracovní role a jejich kompetence a zejména postupy implementace hodnocení.

  • Economical parameters

    Metodika zavádí standardizaci do přípravy Národního kmene znalostí GIS&amp;T a jeho využití v přípravě vysokoškolských kurikul, různých forem dalšího vzdělávání, specifikace požadavků na volná pracovní místa a ověřování dovedností a kompetencí zájemců o pracovní místa ve veřejné správě, přípravě komplexního systému vzdělávání. Dochází k úspoře pracovní doby zaměstnanců veřejné správy, zodpovědných za vzdělávání úředníků, a personalistů při řešení nabízení a obsazování pracovních míst. V oblasti personální politiky je možné odhad počtu zájmových osob kvantifikovat na desítky až stovky ročně. Metodika současně zkvalitňuje systém kurzů, školení a dalších forem vzdělávání, což povede ke zvýšení jejich účinnosti a dosažení lepší přípravy zaměstnanců v celoživotním vzdělávání a následně jejich kvalitnější práci a vyšší přidané hodnotě při realizaci úkolů. Jde řádově o stovky pracovníků ročně, kteří absolvují tyto kurzy a školení a u nichž se předpokládá zvýšení produktivity a zvýšení kvality práce.

  • Certification body designation

    MV ČR

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů