Wave conveyor for processing and transport of material by waves
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F20%3A10244945" target="_blank" >RIV/61989100:27350/20:10244945 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989100:27730/20:10244945
Result on the web
<a href="https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/060580530/publication/CZ2016336A3?q=pn%3DCZ2016336A3" target="_blank" >https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/060580530/publication/CZ2016336A3?q=pn%3DCZ2016336A3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vlnový dopravník pro zpracování a dopravu materiálu vlnami
Original language description
Vlnový dopravník je stavebnicového typu a skládá se z nosného rámu (1), na kterém jsou ve spodní části připevněna kolečka (3) a na horní části nosného rámu (1) jsou připevněny dva ložiskové domky (4), na které je připevněn otočný rám (11), který je zajištěn vůči nosnému rámu (1) teleskopickou tyčí (2). V horní části vlnového dopravníku se pak nachází násypka (5) s dávkovacím zařízením (14), otočný rám a elektromagnetický generátor tvořený horním lineárním vinutím (10), spodním lineárním vinutím (9) a dále neaktivním nenapájeným vinutím (12) a aktivním napájeným vinutím (11), která zajišťují vertikální pohyb pružného ocelového pásu (13) nebo potrubí. Na opačné straně dopravníku, než je umístěna násypka (5), se nachází ve spodní části výsypka (6), z bočních stran jsou umístěny bočnice (7). Dopravní vlna tak vzniká v místě, kde jsou elektromagnety horní a spodní větve blízko u sebe. Vzdáleností roztažení těchto elektromagnetů od sebe je nastavována amplituda vlny. Dále roztečí spínaných elektromagnetů je nastavována vzdálenost mezi vlnami. Rychlost posuvu vlny je ovládána rychlostí posuvu magnetického pole.
Czech name
Vlnový dopravník pro zpracování a dopravu materiálu vlnami
Czech description
Vlnový dopravník je stavebnicového typu a skládá se z nosného rámu (1), na kterém jsou ve spodní části připevněna kolečka (3) a na horní části nosného rámu (1) jsou připevněny dva ložiskové domky (4), na které je připevněn otočný rám (11), který je zajištěn vůči nosnému rámu (1) teleskopickou tyčí (2). V horní části vlnového dopravníku se pak nachází násypka (5) s dávkovacím zařízením (14), otočný rám a elektromagnetický generátor tvořený horním lineárním vinutím (10), spodním lineárním vinutím (9) a dále neaktivním nenapájeným vinutím (12) a aktivním napájeným vinutím (11), která zajišťují vertikální pohyb pružného ocelového pásu (13) nebo potrubí. Na opačné straně dopravníku, než je umístěna násypka (5), se nachází ve spodní části výsypka (6), z bočních stran jsou umístěny bočnice (7). Dopravní vlna tak vzniká v místě, kde jsou elektromagnety horní a spodní větve blízko u sebe. Vzdáleností roztažení těchto elektromagnetů od sebe je nastavována amplituda vlny. Dále roztečí spínaných elektromagnetů je nastavována vzdálenost mezi vlnami. Rychlost posuvu vlny je ovládána rychlostí posuvu magnetického pole.
Classification
Type
P - Patent
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
308345
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
Apr 30, 2020
Owner name
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence