All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Towards the role of media in regional development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00009603" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00009603 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K roli médií v regionálním rozvoji

  • Original language description

    JIž delší dobu je pozorovatelný nárůst významu tzv. "měkkých" lokalizačních faktorů, které ve stále větší míře determinují investiční , ale vůbec celkovou atraktivitu regionů. Jednu z nejvýznamnějších rolí při utváření pověsti regionu (tedy významného lokliazčního faktoru) sehrávají celostátní masmédia, která o jednotlivých regionech referují na celostátní úrovni a ovlivňují či přímo vytvářejí názory obyvatelstva na ten který region. Děje se tak prostřednictvím akcentace či ignorace vybraných témat regionálního života. Postupem času se média stala nejen zprostředkovatelem informací, ale samostatným a dosti významným hráčem regionálního rozvoje. Cílem článku je ukázat vybrané aspekty působení médií na regionální rozvoj v České republice a porovnat je sezahraničními zkušenostmi.

  • Czech name

    K roli médií v regionálním rozvoji

  • Czech description

    JIž delší dobu je pozorovatelný nárůst významu tzv. "měkkých" lokalizačních faktorů, které ve stále větší míře determinují investiční , ale vůbec celkovou atraktivitu regionů. Jednu z nejvýznamnějších rolí při utváření pověsti regionu (tedy významného lokliazčního faktoru) sehrávají celostátní masmédia, která o jednotlivých regionech referují na celostátní úrovni a ovlivňují či přímo vytvářejí názory obyvatelstva na ten který region. Děje se tak prostřednictvím akcentace či ignorace vybraných témat regionálního života. Postupem času se média stala nejen zprostředkovatelem informací, ale samostatným a dosti významným hráčem regionálního rozvoje. Cílem článku je ukázat vybrané aspekty působení médií na regionální rozvoj v České republice a porovnat je sezahraničními zkušenostmi.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Posilování regionální konkurenceschopnosti

  • ISBN

    80-248-0653-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    47-56

  • Publisher name

    VŠB-TU Ostrava

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Komorní Lhotka

  • Event date

    Apr 23, 2004

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article