Territorial marketing of Central European Cities: An Analytical Approach
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00009606" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00009606 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Territorial marketing of Central European Cities: An Analytical Approach
Original language description
Towns and cities always constitute rather peculiar space. Both co-operative and competitive relations traditionally shaped not only the urban development but also the atmosphere and spirit of particular places. The main objective of this article is to examine the possibilities of the use of territorial marketing for the future sustainable development of Central European cities from social, economic and cultural perspectives.
Czech name
Teritoriální marketing středoevropských měst: analytický přístup
Czech description
Malá a velká města nám vždy vytvářejí značně specifický prostor. Jak ko-operativní, tak i konkurenční vztahy tradičně utvářely rozvoj, ale také atmosféru konkrétních míst. Hlavním cílem článku je ukázat možnosti využití teritoriálního marketingu z hlediska budoucího udržitelného rozvoje středoevropských měst ze sociální, hospodářské a kulturní perspektivy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Cities - Places of the Common Memory in the CEI Region
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
7-14
Publisher name
International Cultural Centre
Place of publication
Krakov
Event location
Krakov
Event date
Jan 1, 2003
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—