All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Strategy and the competitiveness of the Czech firms in connection with entry the Czech Republic in European Union

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00009612" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00009612 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Strategie a konkurenceschopnost českých podniků při vstupu ČR do EU

  • Original language description

    Světem podnikání v České republice již delší dobu hýbou dvě základní témata. Jedná se o náš vstup do EU a o naši konkurenceschopnost na světových trzích. Je potřeba si uvědomit, že zatímco ČR vstoupila do EU, současně EU působí ve světě globální ekonomiky. Každá česká firma se může stát atraktivním partnerem pro zájemce ze zemí EU, pokud má jasně vytyčenou strategickou orientaci, která se slučuje se zájmy budoucího partnera a má kvalifikovaný, odborně způsobilý a rozhodný management, schopný racionálněvyjednávat podmínky spolupráce. Pro dosažení tohoto předpokladu je ovšem potřebné velmi podrobně zanalyzovat silné a slabé stánky českých podniků a na základě této analýzy podrobně posoudit jejich možné příležitosti, ale také ohrožení, které jim vznikajív nových podmínkách. Rovněž je důležité najít aspoň základní obecná doporučení, která umožní českým podnikům prosadit se a udržet v podmínkách globálních trhů.

  • Czech name

    Strategie a konkurenceschopnost českých podniků při vstupu ČR do EU

  • Czech description

    Světem podnikání v České republice již delší dobu hýbou dvě základní témata. Jedná se o náš vstup do EU a o naši konkurenceschopnost na světových trzích. Je potřeba si uvědomit, že zatímco ČR vstoupila do EU, současně EU působí ve světě globální ekonomiky. Každá česká firma se může stát atraktivním partnerem pro zájemce ze zemí EU, pokud má jasně vytyčenou strategickou orientaci, která se slučuje se zájmy budoucího partnera a má kvalifikovaný, odborně způsobilý a rozhodný management, schopný racionálněvyjednávat podmínky spolupráce. Pro dosažení tohoto předpokladu je ovšem potřebné velmi podrobně zanalyzovat silné a slabé stánky českých podniků a na základě této analýzy podrobně posoudit jejich možné příležitosti, ale také ohrožení, které jim vznikajív nových podmínkách. Rovněž je důležité najít aspoň základní obecná doporučení, která umožní českým podnikům prosadit se a udržet v podmínkách globálních trhů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Česká podniková sféra v kontextu vstupu ČR do EU

  • ISBN

    80-248-0744-0

  • Number of pages of the result

    84

  • Pages from-to

    1-10

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter