On the formation of Mental Maps
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F05%3A00015336" target="_blank" >RIV/61989100:27510/05:00015336 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
On the formation of Mental Maps
Original language description
The article focuses on short-term and long-term aspects of the formation of mental maps. Mental maps that increasingly influence life of the whole society represent the outcome of numerous elements and processes. Media and school textbooks can be rankedamong principal determinants of mental maps.
Czech name
O tvorbě mentálních map
Czech description
Článek se zabývá krátkodobými a dlouhodobými aspekty tvorby mentálních map. Mentální mapy v rostoucí míře ovlivňují život celé společnosti a jsou formovány celou řadou faktorů. Média a školní učebnice přitom patří k principiálním determinantám tvorby mentálních map.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F05%2F0585" target="_blank" >GA402/05/0585: Theory of learning regions and its utilisation in regional programming and projects</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové trendy v marketingu
ISBN
80-89220-21-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita s. Cyrila a Metoda v Trnave - FMK
Place of publication
Trnava
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—