All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On the formation of Mental Maps

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F05%3A00015336" target="_blank" >RIV/61989100:27510/05:00015336 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    On the formation of Mental Maps

  • Original language description

    The article focuses on short-term and long-term aspects of the formation of mental maps. Mental maps that increasingly influence life of the whole society represent the outcome of numerous elements and processes. Media and school textbooks can be rankedamong principal determinants of mental maps.

  • Czech name

    O tvorbě mentálních map

  • Czech description

    Článek se zabývá krátkodobými a dlouhodobými aspekty tvorby mentálních map. Mentální mapy v rostoucí míře ovlivňují život celé společnosti a jsou formovány celou řadou faktorů. Média a školní učebnice přitom patří k principiálním determinantám tvorby mentálních map.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F05%2F0585" target="_blank" >GA402/05/0585: Theory of learning regions and its utilisation in regional programming and projects</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Nové trendy v marketingu

  • ISBN

    80-89220-21-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita s. Cyrila a Metoda v Trnave - FMK

  • Place of publication

    Trnava

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article