Media in the context of globalisation and individuals' identity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00014668" target="_blank" >RIV/61989100:27510/07:00014668 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Média v kontextu globalizace a identita jednotlivce
Original language description
Globalizace se stala předmětem každodenní pozornosti. Článek poukazuje na blízkou spojitost mezi procesem globalizace a formováním identity jednotlivce. Je ukázáno, že lidé jsou vystaveni značné intenzitě a také množství sociálních, ekonomických, kulturních a jiných faktorů a vztahů a následně na ně rezignují, protože jsou jejich smysly zahlceny a přetíženy těmito podněty z okolí. Globální procesy mění naše vnímání časoprostorových kategorií. Následně jsou jak identity tak i chování jednotlivců ovlivněny způsobem dosud bezprecedentním. Hlavním cílem článku je objasnit některé aspekty a souvislosti způsobů, kterými globální síly formují identitu jednotlivců. Značná část článku je věnována zprostředkovateli dopadu globálních sil na identity jednotlivců -médiím. Je ukázáno, že média a s nimi úzce propojený konzumerismus představují dosti důležité aspekty intenzivního vlivu globalizace na jednotlivce. Článek ukazuje zejména negativní aspekty vztahu mezi globalizací a identitou jednotlivce
Czech name
Média v kontextu globalizace a identita jednotlivce
Czech description
Globalizace se stala předmětem každodenní pozornosti. Článek poukazuje na blízkou spojitost mezi procesem globalizace a formováním identity jednotlivce. Je ukázáno, že lidé jsou vystaveni značné intenzitě a také množství sociálních, ekonomických, kulturních a jiných faktorů a vztahů a následně na ně rezignují, protože jsou jejich smysly zahlceny a přetíženy těmito podněty z okolí. Globální procesy mění naše vnímání časoprostorových kategorií. Následně jsou jak identity tak i chování jednotlivců ovlivněny způsobem dosud bezprecedentním. Hlavním cílem článku je objasnit některé aspekty a souvislosti způsobů, kterými globální síly formují identitu jednotlivců. Značná část článku je věnována zprostředkovateli dopadu globálních sil na identity jednotlivců -médiím. Je ukázáno, že média a s nimi úzce propojený konzumerismus představují dosti důležité aspekty intenzivního vlivu globalizace na jednotlivce. Článek ukazuje zejména negativní aspekty vztahu mezi globalizací a identitou jednotlivce
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F05%2F0585" target="_blank" >GA402/05/0585: Theory of learning regions and its utilisation in regional programming and projects</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Marketinové komunikace a konkurence
ISBN
978-80-7318-634-0
Number of pages of the result
10
Pages from-to
105-114
Number of pages of the book
—
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—