All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Media in the context of globalisation and individuals' identity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00014668" target="_blank" >RIV/61989100:27510/07:00014668 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Média v kontextu globalizace a identita jednotlivce

  • Original language description

    Globalizace se stala předmětem každodenní pozornosti. Článek poukazuje na blízkou spojitost mezi procesem globalizace a formováním identity jednotlivce. Je ukázáno, že lidé jsou vystaveni značné intenzitě a také množství sociálních, ekonomických, kulturních a jiných faktorů a vztahů a následně na ně rezignují, protože jsou jejich smysly zahlceny a přetíženy těmito podněty z okolí. Globální procesy mění naše vnímání časoprostorových kategorií. Následně jsou jak identity tak i chování jednotlivců ovlivněny způsobem dosud bezprecedentním. Hlavním cílem článku je objasnit některé aspekty a souvislosti způsobů, kterými globální síly formují identitu jednotlivců. Značná část článku je věnována zprostředkovateli dopadu globálních sil na identity jednotlivců -médiím. Je ukázáno, že média a s nimi úzce propojený konzumerismus představují dosti důležité aspekty intenzivního vlivu globalizace na jednotlivce. Článek ukazuje zejména negativní aspekty vztahu mezi globalizací a identitou jednotlivce

  • Czech name

    Média v kontextu globalizace a identita jednotlivce

  • Czech description

    Globalizace se stala předmětem každodenní pozornosti. Článek poukazuje na blízkou spojitost mezi procesem globalizace a formováním identity jednotlivce. Je ukázáno, že lidé jsou vystaveni značné intenzitě a také množství sociálních, ekonomických, kulturních a jiných faktorů a vztahů a následně na ně rezignují, protože jsou jejich smysly zahlceny a přetíženy těmito podněty z okolí. Globální procesy mění naše vnímání časoprostorových kategorií. Následně jsou jak identity tak i chování jednotlivců ovlivněny způsobem dosud bezprecedentním. Hlavním cílem článku je objasnit některé aspekty a souvislosti způsobů, kterými globální síly formují identitu jednotlivců. Značná část článku je věnována zprostředkovateli dopadu globálních sil na identity jednotlivců -médiím. Je ukázáno, že média a s nimi úzce propojený konzumerismus představují dosti důležité aspekty intenzivního vlivu globalizace na jednotlivce. Článek ukazuje zejména negativní aspekty vztahu mezi globalizací a identitou jednotlivce

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F05%2F0585" target="_blank" >GA402/05/0585: Theory of learning regions and its utilisation in regional programming and projects</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Marketinové komunikace a konkurence

  • ISBN

    978-80-7318-634-0

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    105-114

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS chapter