All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Are Investments to Education the Way to Economic Development?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F09%3A00020878" target="_blank" >RIV/61989100:27510/09:00020878 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jsou investice do vzdělávání cestou k hospodářskému růstu?

  • Original language description

    V roce 2003 bylo na zasedání Evropské rady v Bruselu, jež bylo součástí Lisabonského procesu, schváleno pět cílů Evropské strategie zaměstnanosti v oblasti vzdělávání, jejichž dosažení má, v souladu s teorií lidského kapitálu, přispět k růstu ekonomickévýkonnosti a konkurenceschopnosti EU. Stěžejní je přitom zajistit, aby v EU do konce roku 2010 byl průměrný podíl předčasně opouštějících školu nižší než 10 %, alespoň 85 % 22letých osob dosáhlo vyššího středního vzdělání nebo vyššího, průměrný podíl účasti dospělé pracující populace v celoživotním vzdělávání dosáhl alespoň 12,5 %. Příspěvek je zaměřen především na to, jak se jednotlivým členským zemím EU daří naplňovat stanovené cíle v souvislosti s jejich produktivitou. Ve vztahu k ekonomické výkonnosti jsou zmíněny také koncepty sociálního či kulturního kapitálu.

  • Czech name

    Jsou investice do vzdělávání cestou k hospodářskému růstu?

  • Czech description

    V roce 2003 bylo na zasedání Evropské rady v Bruselu, jež bylo součástí Lisabonského procesu, schváleno pět cílů Evropské strategie zaměstnanosti v oblasti vzdělávání, jejichž dosažení má, v souladu s teorií lidského kapitálu, přispět k růstu ekonomickévýkonnosti a konkurenceschopnosti EU. Stěžejní je přitom zajistit, aby v EU do konce roku 2010 byl průměrný podíl předčasně opouštějících školu nižší než 10 %, alespoň 85 % 22letých osob dosáhlo vyššího středního vzdělání nebo vyššího, průměrný podíl účasti dospělé pracující populace v celoživotním vzdělávání dosáhl alespoň 12,5 %. Příspěvek je zaměřen především na to, jak se jednotlivým členským zemím EU daří naplňovat stanovené cíle v souvislosti s jejich produktivitou. Ve vztahu k ekonomické výkonnosti jsou zmíněny také koncepty sociálního či kulturního kapitálu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Národohospodářský obzor

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database