Buying decision making process of applicants for university studies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F10%3A10225306" target="_blank" >RIV/61989100:27510/10:10225306 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kupní rozhodovací proces uchazečů o vysokoškolské vzdělání
Original language description
Příspěvek se zabývá analýzou kupního rozhodovacího procesu uchazečů o vysokoškolské vzdělání jako východiska pro marketingovou komunikaci vysokých škol. Vychází z předpokladu, že potenciální studenti - spotřebitelé, zákazníci - prochází při výběru vysokéškoly obdobným procesem rozhodování jako v případě nákupu jiných služeb. Poznání tohoto procesu je pak nutným předpokladem pro plánování efektivní marketingové komunikace. Podle modelu násobných atributů a teorie zdůvodněné aktivity ovlivňuje budoucí studenty při volbě vysoké školy řada faktorů a referenčních skupin. Příspěvek shrnuje výsledky výzkumu, který se snaží dané atributy a skupiny definovat, a za využití faktorové a regresní analýzy zkoumá závislosti mezi dílčími vlivy a jejich významnost.
Czech name
Kupní rozhodovací proces uchazečů o vysokoškolské vzdělání
Czech description
Příspěvek se zabývá analýzou kupního rozhodovacího procesu uchazečů o vysokoškolské vzdělání jako východiska pro marketingovou komunikaci vysokých škol. Vychází z předpokladu, že potenciální studenti - spotřebitelé, zákazníci - prochází při výběru vysokéškoly obdobným procesem rozhodování jako v případě nákupu jiných služeb. Poznání tohoto procesu je pak nutným předpokladem pro plánování efektivní marketingové komunikace. Podle modelu násobných atributů a teorie zdůvodněné aktivity ovlivňuje budoucí studenty při volbě vysoké školy řada faktorů a referenčních skupin. Příspěvek shrnuje výsledky výzkumu, který se snaží dané atributy a skupiny definovat, a za využití faktorové a regresní analýzy zkoumá závislosti mezi dílčími vlivy a jejich významnost.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Rozvoj marketingu v teórii a praxi
ISBN
978-80-554-0292-5
Number of pages of the result
4
Pages from-to
—
Number of pages of the book
260
Publisher name
Žilinská univerzita v Žilině
Place of publication
Žilina
UT code for WoS chapter
—