The education level of financial literacy of students in the Moravian-Silesian Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090676" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090676 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2014.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje
Original language description
V rámci provedeného výzkumu byla sledována úroveň znalostí finanční gramotnosti na základních, středních a vysokých školách Moravskoslezského kraje. Výzkum byl zaměřen na sledování rozdílů finanční gramotnosti v rámci jednotlivých stupňů studia. Statistický vzorek se skládá z celkového počtu 525 vyplněných dotazníků v měsících březnu a dubnu 2014. Z celkového počtu je zastoupeno 216 dotazníků ze šesti základních škol, 225 dotazníků ze třech středních škol a 84 dotazníků ze dvou vysokých škol (rozdělených na ekonomické a neekonomické obory) Moravskoslezského kraje. Dotazník byl koncipován od obecných otázek popisujících základní údaje studenta (pohlaví; věk; škola), přes jednoduché otázky týkající se vysvětlení pojmů (inflace; leasing; úrokové míry; RPSN apod.) až po otázky, které se vztahují k subjektivním názorům studentů (výběr nejvhodnější varianty řešení dané situace; zda se student setkal v rámci výuky s tématy týkajícími se finanční gramotnosti apod.). Dotazník rovněž sledoval zm
Czech name
Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje
Czech description
V rámci provedeného výzkumu byla sledována úroveň znalostí finanční gramotnosti na základních, středních a vysokých školách Moravskoslezského kraje. Výzkum byl zaměřen na sledování rozdílů finanční gramotnosti v rámci jednotlivých stupňů studia. Statistický vzorek se skládá z celkového počtu 525 vyplněných dotazníků v měsících březnu a dubnu 2014. Z celkového počtu je zastoupeno 216 dotazníků ze šesti základních škol, 225 dotazníků ze třech středních škol a 84 dotazníků ze dvou vysokých škol (rozdělených na ekonomické a neekonomické obory) Moravskoslezského kraje. Dotazník byl koncipován od obecných otázek popisujících základní údaje studenta (pohlaví; věk; škola), přes jednoduché otázky týkající se vysvětlení pojmů (inflace; leasing; úrokové míry; RPSN apod.) až po otázky, které se vztahují k subjektivním názorům studentů (výběr nejvhodnější varianty řešení dané situace; zda se student setkal v rámci výuky s tématy týkajícími se finanční gramotnosti apod.). Dotazník rovněž sledoval zm
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AG - Legal sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Region v rozvoji společnosti 2014 : mezinárodní vědecká konference : sborník příspěvků : 23. října 2014
ISBN
978-80-7509-139-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
18-26
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Oct 23, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—