All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Use of eGovernment Services in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F19%3A10243038" target="_blank" >RIV/61989100:27510/19:10243038 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://sets.cz/_files/200000270-4d6274e5c1/SETS_1_2019_web.pdf" target="_blank" >https://sets.cz/_files/200000270-4d6274e5c1/SETS_1_2019_web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využívání služeb elektronické veřejné správy v České republice

  • Original language description

    Fungující a kvalitní služby elektronické veřejné správy (eGovernmentu) jsou nedílnou součástí soudobé moderní veřejné správy. Přináší nesporné výhody v podobě úspory času i nákladů, a to jak pro občana, tak pro veřejnou správu samotnou. Díky službám eGovernmentu mohou občané komunikovat s veřejnou správou a získávat informace z pohodlí domova, bez potřeby návštěvy úřadu a zbytečného čekání na obsloužení. Nabídka služeb eGovernmentu se v České republice (ČR) neustále rozrůstá, na všech úrovních veřejné správy. Předložená stať je zaměřena na zhodnocení úrovně eGovernmentu v ČR v mezinárodním kontextu a zhodnocení využívání služeb eGovernmentu v ČR. Zhodnocení úrovně eGovernmentu v ČR a zemích Evropské unie (EU) je provedeno na základě analýzy dat získaných z databáze Organizace spojených národů (OSN). Při hodnocení využívání služeb eGovernmentu v ČR bylo využito analýzy statistických dat z veřejných a interních zdrojů orgánů veřejné správy. Tyto výstupy byly navíc doplněny zhodnocením služeb eGovernmentu na základě výsledků dotazníkového průzkumu, hodnotícího spokojenost občanů se službami eGovernmentu v ČR. Přestože byla elektronizaci veřejné správy v ČR v poslední době věnována velká pozornost, ČR se v mezinárodních hodnoceních v oblasti poskytování služeb eGovernmentu ve vyspělých zemích umisťuje na posledních příčkách. Jak vyplynulo z hodnocení eGovernmentu ČR v evropském kontextu v této stati, ČR patří aktuálně k nejhůře hodnoceným zemím v EU. Z analyzovaných statistických dat a výsledků dotazníkového šetření však vyplynulo, že zájem občanů o služby eGovernmentu neustále stoupá a jsou s jejich fungováním spíše spokojeni.

  • Czech name

    Využívání služeb elektronické veřejné správy v České republice

  • Czech description

    Fungující a kvalitní služby elektronické veřejné správy (eGovernmentu) jsou nedílnou součástí soudobé moderní veřejné správy. Přináší nesporné výhody v podobě úspory času i nákladů, a to jak pro občana, tak pro veřejnou správu samotnou. Díky službám eGovernmentu mohou občané komunikovat s veřejnou správou a získávat informace z pohodlí domova, bez potřeby návštěvy úřadu a zbytečného čekání na obsloužení. Nabídka služeb eGovernmentu se v České republice (ČR) neustále rozrůstá, na všech úrovních veřejné správy. Předložená stať je zaměřena na zhodnocení úrovně eGovernmentu v ČR v mezinárodním kontextu a zhodnocení využívání služeb eGovernmentu v ČR. Zhodnocení úrovně eGovernmentu v ČR a zemích Evropské unie (EU) je provedeno na základě analýzy dat získaných z databáze Organizace spojených národů (OSN). Při hodnocení využívání služeb eGovernmentu v ČR bylo využito analýzy statistických dat z veřejných a interních zdrojů orgánů veřejné správy. Tyto výstupy byly navíc doplněny zhodnocením služeb eGovernmentu na základě výsledků dotazníkového průzkumu, hodnotícího spokojenost občanů se službami eGovernmentu v ČR. Přestože byla elektronizaci veřejné správy v ČR v poslední době věnována velká pozornost, ČR se v mezinárodních hodnoceních v oblasti poskytování služeb eGovernmentu ve vyspělých zemích umisťuje na posledních příčkách. Jak vyplynulo z hodnocení eGovernmentu ČR v evropském kontextu v této stati, ČR patří aktuálně k nejhůře hodnoceným zemím v EU. Z analyzovaných statistických dat a výsledků dotazníkového šetření však vyplynulo, že zájem občanů o služby eGovernmentu neustále stoupá a jsou s jejich fungováním spíše spokojeni.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50602 - Public administration

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    15

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    75-98

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database