All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Fundamentals of Entrepreneurship and Entrepreneurial Process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10243497" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10243497 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.grada.cz/zaklady-podnikani-a-podnikatelsky-proces-12179/" target="_blank" >https://www.grada.cz/zaklady-podnikani-a-podnikatelsky-proces-12179/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Základy podnikání a podnikatelský proces

  • Original language description

    Podnikání je základem růstu produktivity, konkurence a inovací, je nepostradatelné pro ekonomiku a její účastníky, vytváří každoročně tisíce pracovních míst, zvyšuje prosperitu a oživuje města a obce. Problematika podnikání pronikala postupně i do oblasti vědy a výzkumu. V druhé polovině 20. století narůstala nabídka kurzů v oblasti podnikání a vznikaly podnikatelské fakulty, vědecké časopisy, konference, knihy i výzkumná střediska. Zatímco oblast vlastního podnikání rostla plynule během posledních tří dekád, nastala &quot;exploze&quot; výzkumu podnikání a vzdělávání v tomto oboru během posledních 20-ti let. To zahrnuje rovněž výzkum dalších disciplín spojených s podnikáním, jako je management, marketing a strategické řízení, jakož i další obory jako je vzdělání, historie, politické vědy a psychologie. Podnikání se stalo všeobecně akceptovatelným jako hodnotná vědecká disciplína. Přes dosavadní úspěchy není oblast podnikání jednolitá. Je charakterizována nepříznivě definovaným paradigmatem (Shane&amp;Venkataraman, 2000), vysokou roztříštěností (Gartner, 2001), chybějící teorií rozvoje (Morris aj. 2001). Chybí koncepční rámec a existuje mnoho teorií a rámců, jež se neopírají o obhájitelný teoretický základ (Bull a Willard, 1993). Zdá se, že existuje nekonečná diskuse mezi výzkumníky v této oblasti ohledně definice podnikatele (Bygrave&amp;Hofer, 1991; Gartner, 1990) a členění disciplíny. Podnikání bylo původně chápáno jako ekonomická funkce a podnikatel jako někdo, kdo je ochoten podstoupit riziko, aby dosáhl zisku. Ačkoliv ekonomie udělila podnikateli významnou funkci na trhu, ten byl nakonec téměř úplně vyřazen z ekonomie hlavního proudu. Počátkem 21. století někteří vědci opět přijali ekonomický přístup ke studiu podnikání. Ekonomické teorie podnikání získávají větší pozornost v akademické literatuře (Endres&amp;Woods, 2006; McMullen&amp;Shepherd, 2006; Murphy aj., 2006).

  • Czech name

    Základy podnikání a podnikatelský proces

  • Czech description

    Podnikání je základem růstu produktivity, konkurence a inovací, je nepostradatelné pro ekonomiku a její účastníky, vytváří každoročně tisíce pracovních míst, zvyšuje prosperitu a oživuje města a obce. Problematika podnikání pronikala postupně i do oblasti vědy a výzkumu. V druhé polovině 20. století narůstala nabídka kurzů v oblasti podnikání a vznikaly podnikatelské fakulty, vědecké časopisy, konference, knihy i výzkumná střediska. Zatímco oblast vlastního podnikání rostla plynule během posledních tří dekád, nastala &quot;exploze&quot; výzkumu podnikání a vzdělávání v tomto oboru během posledních 20-ti let. To zahrnuje rovněž výzkum dalších disciplín spojených s podnikáním, jako je management, marketing a strategické řízení, jakož i další obory jako je vzdělání, historie, politické vědy a psychologie. Podnikání se stalo všeobecně akceptovatelným jako hodnotná vědecká disciplína. Přes dosavadní úspěchy není oblast podnikání jednolitá. Je charakterizována nepříznivě definovaným paradigmatem (Shane&amp;Venkataraman, 2000), vysokou roztříštěností (Gartner, 2001), chybějící teorií rozvoje (Morris aj. 2001). Chybí koncepční rámec a existuje mnoho teorií a rámců, jež se neopírají o obhájitelný teoretický základ (Bull a Willard, 1993). Zdá se, že existuje nekonečná diskuse mezi výzkumníky v této oblasti ohledně definice podnikatele (Bygrave&amp;Hofer, 1991; Gartner, 1990) a členění disciplíny. Podnikání bylo původně chápáno jako ekonomická funkce a podnikatel jako někdo, kdo je ochoten podstoupit riziko, aby dosáhl zisku. Ačkoliv ekonomie udělila podnikateli významnou funkci na trhu, ten byl nakonec téměř úplně vyřazen z ekonomie hlavního proudu. Počátkem 21. století někteří vědci opět přijali ekonomický přístup ke studiu podnikání. Ekonomické teorie podnikání získávají větší pozornost v akademické literatuře (Endres&amp;Woods, 2006; McMullen&amp;Shepherd, 2006; Murphy aj., 2006).

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-271-3041-2

  • Number of pages

    200

  • Publisher name

    Grada Publishing

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book