Creativity and competency of university teachers of vocational subjects
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F15%3A86095354" target="_blank" >RIV/61989100:27620/15:86095354 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tvořivost a didaktická kompetence vysokoškolských učitelů technických předmětů
Original language description
Monografie je zaměřena na problematiku připravenosti vysokoškolských učitelů technických předmětů splňovat náročné požadavky, které jsou kladeny na jejich odborné a pedagogické kvality, tvořivost i osobní odpovědnost. Očekává se od nich, že budou profesionální, adaptabilní, schopni sebereflexe a tvořiví. Akademičtí pracovníci, kteří působí jako učitelé technických předmětů, získávají odborné kompetence absolvováním některé vysoké školy technického zaměření. Poněvadž je požadováno, aby profesionálně vykonávali také tu část profese, která souvisí s jejich pedagogickými činnostmi, předpokládá se, že budou vybaveni rovněž pedagogickými kompetencemi a pedagogickou tvořivostí. Součástí pedagogických kompetencí je kompetence psycho-didaktická, jejíž míra ovlivňuje stupeň dovednosti vysokoškolského učitele technických předmětů chápat souvislosti mezi jednotlivými prvky didaktického systému, vybírat optimální výukové prostředky a strategie vyhovující charakteru technického předmětu i potřebám s
Czech name
Tvořivost a didaktická kompetence vysokoškolských učitelů technických předmětů
Czech description
Monografie je zaměřena na problematiku připravenosti vysokoškolských učitelů technických předmětů splňovat náročné požadavky, které jsou kladeny na jejich odborné a pedagogické kvality, tvořivost i osobní odpovědnost. Očekává se od nich, že budou profesionální, adaptabilní, schopni sebereflexe a tvořiví. Akademičtí pracovníci, kteří působí jako učitelé technických předmětů, získávají odborné kompetence absolvováním některé vysoké školy technického zaměření. Poněvadž je požadováno, aby profesionálně vykonávali také tu část profese, která souvisí s jejich pedagogickými činnostmi, předpokládá se, že budou vybaveni rovněž pedagogickými kompetencemi a pedagogickou tvořivostí. Součástí pedagogických kompetencí je kompetence psycho-didaktická, jejíž míra ovlivňuje stupeň dovednosti vysokoškolského učitele technických předmětů chápat souvislosti mezi jednotlivými prvky didaktického systému, vybírat optimální výukové prostředky a strategie vyhovující charakteru technického předmětu i potřebám s
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-905122-9-0
Number of pages
163
Publisher name
Ohře Media, spol. s r.o.
Place of publication
Žatec
UT code for WoS book
—