Sustainable development of the learning management system (Moodle)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27660%2F18%3A10241089" target="_blank" >RIV/61989100:27660/18:10241089 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://2018.moodlemoot.cz/pluginfile.php/40/mod_data/content/1673/Kapias-Trvale-udrzitelny-rozvoj-LMS-Moodlemoot-2018-prispevek.docx" target="_blank" >https://2018.moodlemoot.cz/pluginfile.php/40/mod_data/content/1673/Kapias-Trvale-udrzitelny-rozvoj-LMS-Moodlemoot-2018-prispevek.docx</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Trvale udržitelný rozvoj LMS (Moodle)
Original language description
V příspěvku budou shrnuty zkušenosti z více než šestiletého provozování jednotného univerzitního LMS Moodle na VŠB-TU Ostrava. V současné době je možné zmíněnou instalaci zařadit mezi střední až větší instalace. V článku jsou uvedena praktická doporučení k zajištění pravidelného rozvoje systému, vycházející z reálného provozování LMS Moodle. Výrobce software Moodle od roku 2011 nasadil model pravidelného vydávání nových verzí (půlroční cyklus pro hlavní verze) včetně kalendáře dlouhodoběji podporovaných verzí. Instituce využívající Moodle musí tedy učinit rozhodnutí, který model aktualizací zvolí u své instalace. V příspěvku budou uvedeny klady i zápory jednotlivých variant. Uvedená fakta, mohou být užitečná nejen pro menší instalace, ale především pro komplexní instalace LMS Moodle s vyšší úrovní integrace s ostatními informačními systémy dané instituce. Speciálním případem, který bude v příspěvku diskutován, jsou potom instalace s větším objemem dat, která jsou v systému udržována po dobu 5 let.
Czech name
Trvale udržitelný rozvoj LMS (Moodle)
Czech description
V příspěvku budou shrnuty zkušenosti z více než šestiletého provozování jednotného univerzitního LMS Moodle na VŠB-TU Ostrava. V současné době je možné zmíněnou instalaci zařadit mezi střední až větší instalace. V článku jsou uvedena praktická doporučení k zajištění pravidelného rozvoje systému, vycházející z reálného provozování LMS Moodle. Výrobce software Moodle od roku 2011 nasadil model pravidelného vydávání nových verzí (půlroční cyklus pro hlavní verze) včetně kalendáře dlouhodoběji podporovaných verzí. Instituce využívající Moodle musí tedy učinit rozhodnutí, který model aktualizací zvolí u své instalace. V příspěvku budou uvedeny klady i zápory jednotlivých variant. Uvedená fakta, mohou být užitečná nejen pro menší instalace, ale především pro komplexní instalace LMS Moodle s vyšší úrovní integrace s ostatními informačními systémy dané instituce. Speciálním případem, který bude v příspěvku diskutován, jsou potom instalace s větším objemem dat, která jsou v systému udržována po dobu 5 let.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů