Influence of production technology on material and mechanical properties of steels and materials for production of railway wheels and axles.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F19%3A10244503" target="_blank" >RIV/61989100:27690/19:10244503 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv výrobní technologie na materiálové a mechanické vlastností ocelí a materiálů pro výrobu železničních kol a náprav.
Original language description
Práce byly zaměřeny na materiálový výzkum ocelí a materiálů používaných pro železniční dopravu v návaznosti na zpracovatelskou technologii. Experimentální analýza byla zaměřena na hodnocení mechanických vlastností konstrukčních elementů používaných při výrobě železničních náprav. Jedno se zde o vliv technologie tepelného zpracování klasickým kalením, ale také indukčním kalením. Technologie tepelného zpracování má zasadní vliv na zbytkovou napjatost železničních kol. V neposlední řeadě byly analýzy zacíleny na metalografické vyhodnocení mikrostruktur. Výsledky tohoto kontinuálního výzku jsou používány ke zlepšení fuknčních vlastností při výrobě železničních kol a tím zvyšování bezpečnosti železniční dopravy.
Czech name
Vliv výrobní technologie na materiálové a mechanické vlastností ocelí a materiálů pro výrobu železničních kol a náprav.
Czech description
Práce byly zaměřeny na materiálový výzkum ocelí a materiálů používaných pro železniční dopravu v návaznosti na zpracovatelskou technologii. Experimentální analýza byla zaměřena na hodnocení mechanických vlastností konstrukčních elementů používaných při výrobě železničních náprav. Jedno se zde o vliv technologie tepelného zpracování klasickým kalením, ale také indukčním kalením. Technologie tepelného zpracování má zasadní vliv na zbytkovou napjatost železničních kol. V neposlední řeadě byly analýzy zacíleny na metalografické vyhodnocení mikrostruktur. Výsledky tohoto kontinuálního výzku jsou používány ke zlepšení fuknčních vlastností při výrobě železničních kol a tím zvyšování bezpečnosti železniční dopravy.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
20501 - Materials engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
76
Place of publication
—
Publisher/client name
BONATRANS GROUP a.s.
Version
—