Support track of a conveyor belt
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27730%2F19%3A10242690" target="_blank" >RIV/61989100:27730/19:10242690 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/Patents/FullDocuments/307/307757.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/Patents/FullDocuments/307/307757.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nosná trať pásového dopravníku
Original language description
Zařízení se týká zejména dopravy sypkých hmot pásovými dopravníky, které jsou tvořeny nosným dopravním pásem (3) a krycím dopravním pásem (4), uloženými na nosné trati (1) pásového dopravníku (2). Konstrukce je z převážně ohýbaných tenkostěnných ocelových otevřených profilů, takže její výroba je levnější, než je tomu u pásových dopravníků ze svařovaných dílů. Navržené řešení v provozu podstatně snižuje prašnost během přepravy sypkých hmot a umožňuje i jejich strmou dopravu. Na nosné trati jsou ukotveny válečkové stolice (5) s pružinovými tyčemi (6). Na pružinových tyčích (6) jsou na nejméně jednom volné konci (21) přestavitelně upevněny v držácích (17) přítlačné kladky (8). A to tak, že osa (22) přítlačné kladky (8) je kolmá ke směru pohybu pásového dopravníku (2). Zároveň je přibližně rovnoběžná s povrchem krycího pásu (4) v místě dotyku (23) přítlačné kladky (8) a krycího pásu (4) při měnícím se průřezu sypké hmoty (18) mezi nosným dopravním pásem (3) a krycím pásem (4).
Czech name
Nosná trať pásového dopravníku
Czech description
Zařízení se týká zejména dopravy sypkých hmot pásovými dopravníky, které jsou tvořeny nosným dopravním pásem (3) a krycím dopravním pásem (4), uloženými na nosné trati (1) pásového dopravníku (2). Konstrukce je z převážně ohýbaných tenkostěnných ocelových otevřených profilů, takže její výroba je levnější, než je tomu u pásových dopravníků ze svařovaných dílů. Navržené řešení v provozu podstatně snižuje prašnost během přepravy sypkých hmot a umožňuje i jejich strmou dopravu. Na nosné trati jsou ukotveny válečkové stolice (5) s pružinovými tyčemi (6). Na pružinových tyčích (6) jsou na nejméně jednom volné konci (21) přestavitelně upevněny v držácích (17) přítlačné kladky (8). A to tak, že osa (22) přítlačné kladky (8) je kolmá ke směru pohybu pásového dopravníku (2). Zároveň je přibližně rovnoběžná s povrchem krycího pásu (4) v místě dotyku (23) přítlačné kladky (8) a krycího pásu (4) při měnícím se průřezu sypké hmoty (18) mezi nosným dopravním pásem (3) a krycím pásem (4).
Classification
Type
P - Patent
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LO1404" target="_blank" >LO1404: Sustainable Development of Center ENET</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
307757
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
Mar 6, 2019
Owner name
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence