Education and Assertion of Clinical Practice Mentors at the Medical Faculty of Palacky University in Olomouc in the Field of Midwifery
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F07%3A00004341" target="_blank" >RIV/61989592:15110/07:00004341 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělávání a uplatnění mentorů klinické praxe na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci v oboru porodní asistentka
Original language description
Teoretické a praktické vzdělávání všeobecných sester a porodních asistentek je na sebe návazné a velmi úzce spolu souvisí. Studijní programy jsou vlastně partnerstvím mezi univerzitou či ekvivalentním vzdělávacím zařízením a nemocnicemi a zařízeními primární péče, kde se poskytuje péče a zdravotnické vzdělávání. Poznatky a dovednosti osvojené v praxi mají stejnou kvalitu a důležitost jako studium na univerzitní půdě a naopak. Z tohoto důvodu je velmi důležité, aby byla stanovena kritéria pro přípravu těch, kteří budou nad studenty dohlížet při jejich praxi. Existuje celá řada termínů pro označení sestry či porodní asistentky, jejichž hlavní místo je v praxi, avšak která má i určitou odpovědnost za vedení praxe studentů, nejvíce se osvědčil a nyní se ipoužívá termín mentor. (Strategické dokumenty I., II., MZČR 2002) Vzdělávání porodních asistentek v České republice odpovídá Směrnicím EU a je definováno ve Strategických dokumentech pro všeobecné setry a porodní asistentky (MZČR, 2000, 2
Czech name
Vzdělávání a uplatnění mentorů klinické praxe na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci v oboru porodní asistentka
Czech description
Teoretické a praktické vzdělávání všeobecných sester a porodních asistentek je na sebe návazné a velmi úzce spolu souvisí. Studijní programy jsou vlastně partnerstvím mezi univerzitou či ekvivalentním vzdělávacím zařízením a nemocnicemi a zařízeními primární péče, kde se poskytuje péče a zdravotnické vzdělávání. Poznatky a dovednosti osvojené v praxi mají stejnou kvalitu a důležitost jako studium na univerzitní půdě a naopak. Z tohoto důvodu je velmi důležité, aby byla stanovena kritéria pro přípravu těch, kteří budou nad studenty dohlížet při jejich praxi. Existuje celá řada termínů pro označení sestry či porodní asistentky, jejichž hlavní místo je v praxi, avšak která má i určitou odpovědnost za vedení praxe studentů, nejvíce se osvědčil a nyní se ipoužívá termín mentor. (Strategické dokumenty I., II., MZČR 2002) Vzdělávání porodních asistentek v České republice odpovídá Směrnicím EU a je definováno ve Strategických dokumentech pro všeobecné setry a porodní asistentky (MZČR, 2000, 2
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
FQ - Public health system, social medicine
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Cesta k profesionálnímu ošetřovatelství II.
ISBN
978-80-7248-413-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
170
Pages from-to
—
Publisher name
Slezská univerzita v Opavě
Place of publication
Opava
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—