All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The system of psychosocial prevention as a part of health workers education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F09%3A00009599" target="_blank" >RIV/61989592:15110/09:00009599 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Systém psychosociální prevence ve vzdělávání zdravotnických pracovníků

  • Original language description

    Lékařská profese odráží intenzivně společenské změny. Lékaři, zejména mladí, tlaky na změny statusu vnímají a jejich postoje k vlastní profesi se mění. Globální společnost požaduje, aby absolventi škol byli flexibilní na pracovním trhu. To nelze v medicínském vzdělávání zcela akceptovat, neboť základem medicínského vzdělávání zůstávají specifické odborné kompetence. Zdůrazňováno je biomedicínské zaměření a je opomíjena oblast vztahová, tj. sociální i osobnostní. Výuka by měla být zaměřená na etické základy jednání lékařů k sobě, mezi sebou a k pacientům. Na základě projektu EU ?Systém psychosociální prevence pro studenty všeobecného lékařství? byl tento typ výuky konstituován na Lékařské fakultě UP v Olomouci. Na základě soustavného zkoumání, zaměřeného na obavy studentů z praxe a na hodnocení přínosu medicínského vzdělávání, připravili řešitelé projektu pět kurzů, zaměřených na zvýšení kvality života v roli lékaře. V návaznosti na zkoumání studentů medicíny, zjišťovala Králová zdroje

  • Czech name

    Systém psychosociální prevence ve vzdělávání zdravotnických pracovníků

  • Czech description

    Lékařská profese odráží intenzivně společenské změny. Lékaři, zejména mladí, tlaky na změny statusu vnímají a jejich postoje k vlastní profesi se mění. Globální společnost požaduje, aby absolventi škol byli flexibilní na pracovním trhu. To nelze v medicínském vzdělávání zcela akceptovat, neboť základem medicínského vzdělávání zůstávají specifické odborné kompetence. Zdůrazňováno je biomedicínské zaměření a je opomíjena oblast vztahová, tj. sociální i osobnostní. Výuka by měla být zaměřená na etické základy jednání lékařů k sobě, mezi sebou a k pacientům. Na základě projektu EU ?Systém psychosociální prevence pro studenty všeobecného lékařství? byl tento typ výuky konstituován na Lékařské fakultě UP v Olomouci. Na základě soustavného zkoumání, zaměřeného na obavy studentů z praxe a na hodnocení přínosu medicínského vzdělávání, připravili řešitelé projektu pět kurzů, zaměřených na zvýšení kvality života v roli lékaře. V návaznosti na zkoumání studentů medicíny, zjišťovala Králová zdroje

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    FQ - Public health system, social medicine

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Etické aspekty ošetřovatelské péče v teorii a praxi

  • ISBN

    978-80-7013-506-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    191

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Krajská nemocnice T. Bati ve Zlíně, Asociace sester

  • Place of publication

    Zlín, Fakulta humanitních studií, UTB

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article