The system of psychosocial prevention as a part of health workers education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F09%3A00009599" target="_blank" >RIV/61989592:15110/09:00009599 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Systém psychosociální prevence ve vzdělávání zdravotnických pracovníků
Original language description
Lékařská profese odráží intenzivně společenské změny. Lékaři, zejména mladí, tlaky na změny statusu vnímají a jejich postoje k vlastní profesi se mění. Globální společnost požaduje, aby absolventi škol byli flexibilní na pracovním trhu. To nelze v medicínském vzdělávání zcela akceptovat, neboť základem medicínského vzdělávání zůstávají specifické odborné kompetence. Zdůrazňováno je biomedicínské zaměření a je opomíjena oblast vztahová, tj. sociální i osobnostní. Výuka by měla být zaměřená na etické základy jednání lékařů k sobě, mezi sebou a k pacientům. Na základě projektu EU ?Systém psychosociální prevence pro studenty všeobecného lékařství? byl tento typ výuky konstituován na Lékařské fakultě UP v Olomouci. Na základě soustavného zkoumání, zaměřeného na obavy studentů z praxe a na hodnocení přínosu medicínského vzdělávání, připravili řešitelé projektu pět kurzů, zaměřených na zvýšení kvality života v roli lékaře. V návaznosti na zkoumání studentů medicíny, zjišťovala Králová zdroje
Czech name
Systém psychosociální prevence ve vzdělávání zdravotnických pracovníků
Czech description
Lékařská profese odráží intenzivně společenské změny. Lékaři, zejména mladí, tlaky na změny statusu vnímají a jejich postoje k vlastní profesi se mění. Globální společnost požaduje, aby absolventi škol byli flexibilní na pracovním trhu. To nelze v medicínském vzdělávání zcela akceptovat, neboť základem medicínského vzdělávání zůstávají specifické odborné kompetence. Zdůrazňováno je biomedicínské zaměření a je opomíjena oblast vztahová, tj. sociální i osobnostní. Výuka by měla být zaměřená na etické základy jednání lékařů k sobě, mezi sebou a k pacientům. Na základě projektu EU ?Systém psychosociální prevence pro studenty všeobecného lékařství? byl tento typ výuky konstituován na Lékařské fakultě UP v Olomouci. Na základě soustavného zkoumání, zaměřeného na obavy studentů z praxe a na hodnocení přínosu medicínského vzdělávání, připravili řešitelé projektu pět kurzů, zaměřených na zvýšení kvality života v roli lékaře. V návaznosti na zkoumání studentů medicíny, zjišťovala Králová zdroje
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
FQ - Public health system, social medicine
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Etické aspekty ošetřovatelské péče v teorii a praxi
ISBN
978-80-7013-506-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
191
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Krajská nemocnice T. Bati ve Zlíně, Asociace sester
Place of publication
Zlín, Fakulta humanitních studií, UTB
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—