All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Where Movies Are Still Art: Canadian Cinema Since the 1980s

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F06%3A00002924" target="_blank" >RIV/61989592:15210/06:00002924 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kde film je ještě uměním: kanadský film od osmdesátých let 20. století

  • Original language description

    Přehled dějin kanadského filmu (včetně quebeckého) od roku 1982, tedy po "období daňových odpisů". Vyzvedává význam Telefilmu Kanada pro rozvoj kanadské kinematografie a zmiňuje mezinárodní úspěchy kanadských filmů (Denys Arcand, Atom Egoyan, David Cronenberg). Zaměřuje se na kanadské ženy-režisérky (Patricia Rozema, Léa Poole), torontskou "novou vlnu" (Atom Egoyan, Bruce McDonald, Don McKellar), winnipežské režiséry (John Paisz, Guy Maddin) i na frankofonní filmové tvůrce z Quebeku (zvláště na RobertaLepage and Denise Villeneuva). Esej se také dotýká problémů multikulturalismu ve filmech etnických "Kanaďanů s pomlčkou". Obsaženy jsou podrobnější rozbory několika filmů: Úpadek amerického impéria (Arcand), Zpěv sirén (Rozema), Chvění touhy (Léa Poole),Odhadce (Egoyan) a 32. září na Zemi (Villeneuve).

  • Czech name

    Kde film je ještě uměním: kanadský film od osmdesátých let 20. století

  • Czech description

    Přehled dějin kanadského filmu (včetně quebeckého) od roku 1982, tedy po "období daňových odpisů". Vyzvedává význam Telefilmu Kanada pro rozvoj kanadské kinematografie a zmiňuje mezinárodní úspěchy kanadských filmů (Denys Arcand, Atom Egoyan, David Cronenberg). Zaměřuje se na kanadské ženy-režisérky (Patricia Rozema, Léa Poole), torontskou "novou vlnu" (Atom Egoyan, Bruce McDonald, Don McKellar), winnipežské režiséry (John Paisz, Guy Maddin) i na frankofonní filmové tvůrce z Quebeku (zvláště na RobertaLepage and Denise Villeneuva). Esej se také dotýká problémů multikulturalismu ve filmech etnických "Kanaďanů s pomlčkou". Obsaženy jsou podrobnější rozbory několika filmů: Úpadek amerického impéria (Arcand), Zpěv sirén (Rozema), Chvění touhy (Léa Poole),Odhadce (Egoyan) a 32. září na Zemi (Villeneuve).

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Letní filmová škola Uherské Hradiště 21/07-30/07/2006

  • ISBN

    80-239-7401-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    501

  • Pages from-to

    "K13"-"K26"

  • Publisher name

    Asociace českých filmových klubů

  • Place of publication

    Uherské Hradiště

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article