All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Morphology/Wordformation and School Linguistic Terminology

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F06%3A10218694" target="_blank" >RIV/61989592:15210/06:10218694 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tvarosloví/slovotvorba a školská jazykovědná terminologie

  • Original language description

    V učebním textu pro Doplňující vzdělávání učitelů českého jazyka jsou diskutovány některé kontroverzní otázky školské jazykovědné terminologie. Jisté řešení nabízí terminologická aktivita školské komise Jazykovědného sdružení ČR. Výsledkem by ovšem neměla být pouhá terminologická databáze, ale i nutný a mnohými očekávaný zásah do samotné podstaty školského výkladu (nejen) české mluvnice. Je nutno mít přitom na paměti, že vznikající školské gramatiky a popisy jazyka (učebnice českého jazyka) mají (a nutně musejí mít) pouhý status gnozeologický, nikoliv axiomatický, v raném školním věku snadno interiorizovaný, a tudíž neměnný a strnulý.

  • Czech name

    Tvarosloví/slovotvorba a školská jazykovědná terminologie

  • Czech description

    V učebním textu pro Doplňující vzdělávání učitelů českého jazyka jsou diskutovány některé kontroverzní otázky školské jazykovědné terminologie. Jisté řešení nabízí terminologická aktivita školské komise Jazykovědného sdružení ČR. Výsledkem by ovšem neměla být pouhá terminologická databáze, ale i nutný a mnohými očekávaný zásah do samotné podstaty školského výkladu (nejen) české mluvnice. Je nutno mít přitom na paměti, že vznikající školské gramatiky a popisy jazyka (učebnice českého jazyka) mají (a nutně musejí mít) pouhý status gnozeologický, nikoliv axiomatický, v raném školním věku snadno interiorizovaný, a tudíž neměnný a strnulý.

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

  • Publisher/client name

    Institut celoživotního vzdělávání FF UP

  • Version

  • Carrier ID