All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation of campaigns in traffic safety

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F10%3A10215311" target="_blank" >RIV/61989592:15210/10:10215311 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení efektivity dopravně bezpečnostních kampaní

  • Original language description

    V předkládaném článku se zabýváme problematikou efektivnosti dopravně bezpečnostních kampaní a možnostmi hodnocení efektivity. Prezentujeme výstupy tří projektů Evropské komise (CAST, GADGET a INFOEFEKT) zaměřených na hodnocení efektivity kampaní. Celkově bylo hodnoceno 433 kampaní pomocí metaanalýzy a byly identifikovány proměnné, které se jeví jako klíčové pro zvyšování efektivity kampaní. Můžeme konstatovat, že dopravně bezpečnostní kampaně jsou efektivní pouze v uřčitých oblastech, a to v případech,kdy se kampaň zaměřuje obecně na snižování nehodovosti, na zvyšování schopnosti správně vyhodnocovat rizika, dodržování přednosti v jízdě, nedodržování maximální povolené rychlosti, používání bezpečnostních pásů. Neprokázalo se, že by kampaně měly významný vliv na snížení případů jízdy pod vlivem alkoholu ani na změnu celkových postojů účastníků dopravy k bezpečnosti silničního provozu (resp. k rizikovému chování v dopravě).

  • Czech name

    Hodnocení efektivity dopravně bezpečnostních kampaní

  • Czech description

    V předkládaném článku se zabýváme problematikou efektivnosti dopravně bezpečnostních kampaní a možnostmi hodnocení efektivity. Prezentujeme výstupy tří projektů Evropské komise (CAST, GADGET a INFOEFEKT) zaměřených na hodnocení efektivity kampaní. Celkově bylo hodnoceno 433 kampaní pomocí metaanalýzy a byly identifikovány proměnné, které se jeví jako klíčové pro zvyšování efektivity kampaní. Můžeme konstatovat, že dopravně bezpečnostní kampaně jsou efektivní pouze v uřčitých oblastech, a to v případech,kdy se kampaň zaměřuje obecně na snižování nehodovosti, na zvyšování schopnosti správně vyhodnocovat rizika, dodržování přednosti v jízdě, nedodržování maximální povolené rychlosti, používání bezpečnostních pásů. Neprokázalo se, že by kampaně měly významný vliv na snížení případů jízdy pod vlivem alkoholu ani na změnu celkových postojů účastníků dopravy k bezpečnosti silničního provozu (resp. k rizikovému chování v dopravě).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CG911-106-170" target="_blank" >CG911-106-170: Methodology of Traffic psychology examination update</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Doprava

  • ISSN

    0012-5520

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    52

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    8-11

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database