MICHEL FOUCAULT AND DISCIPLINE DISCOURSE AS ONE OF THE BASES FOR THE STUDIES OF SPATIAL CONTEXT OF EDUCATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33117557" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33117557 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
MICHEL FOUCAULT A DISKURZ DISCIPLINACE JAKO JEDNO Z VÝCHODISEK STUDIA PROSTOROVÝCH SOUVISLOSTÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
Original language description
Každé jednání člověka se odehrává v prostoru, který mu tak vytváří scénu a kulisy. Skrze nastavení fyzických dispozic prostoru můžeme ovlivňovat chování lidí. Tuto tezi autor dokumentuje na teorii Michela Foucaulta a jeho konceptu fungování moci a funkcepanoptikonu jako architektonické figury podporující ekonomii moci. Text je rozdělen do třech částí; v úvodu autor předkládá východiska textu a vztah tématu k problematice pedagogiky; v prostřední části je nejprve představen Foucaultův koncept mocenskéhopůsobení a poté popsáno působení této moci s využitím specifického nastavení prostoru. V závěru autor představuje předloženou teorii, jako jedno z možných východisek ke studiu této problematiky.
Czech name
MICHEL FOUCAULT A DISKURZ DISCIPLINACE JAKO JEDNO Z VÝCHODISEK STUDIA PROSTOROVÝCH SOUVISLOSTÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
Czech description
Každé jednání člověka se odehrává v prostoru, který mu tak vytváří scénu a kulisy. Skrze nastavení fyzických dispozic prostoru můžeme ovlivňovat chování lidí. Tuto tezi autor dokumentuje na teorii Michela Foucaulta a jeho konceptu fungování moci a funkcepanoptikonu jako architektonické figury podporující ekonomii moci. Text je rozdělen do třech částí; v úvodu autor předkládá východiska textu a vztah tématu k problematice pedagogiky; v prostřední části je nejprve představen Foucaultův koncept mocenskéhopůsobení a poté popsáno působení této moci s využitím specifického nastavení prostoru. V závěru autor představuje předloženou teorii, jako jedno z možných východisek ke studiu této problematiky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník konference: Mezinárodní konference Evropské pedagogické fórum 2011
ISBN
978-80-904877-6-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
317-323
Publisher name
MAGNANIMITAS
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Dec 5, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—