All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why teach the traditional logic?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33118031" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33118031 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proč učit tradiční logiku?

  • Original language description

    Na vysokých školách, a to i na katedrách filozofie, se v rámci základních kurzů logiky vyučuje takřka výhradně moderní logika. Kromě snahy umožnit pochopení některých proudů moderní filozofie za touto snahou tkví přesvědčení, že pro výuku základních logických dovedností, které by měl student mít, je vhodnější právě moderní logika. Na příkladech konkrétních témat bych chtěl toto přesvědčení napadnout. Těmito tématy budou např. chyby v argumentaci, odlišnost gramatické a logické formy, základní logické zákony, dedukce.

  • Czech name

    Proč učit tradiční logiku?

  • Czech description

    Na vysokých školách, a to i na katedrách filozofie, se v rámci základních kurzů logiky vyučuje takřka výhradně moderní logika. Kromě snahy umožnit pochopení některých proudů moderní filozofie za touto snahou tkví přesvědčení, že pro výuku základních logických dovedností, které by měl student mít, je vhodnější právě moderní logika. Na příkladech konkrétních témat bych chtěl toto přesvědčení napadnout. Těmito tématy budou např. chyby v argumentaci, odlišnost gramatické a logické formy, základní logické zákony, dedukce.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Organon VII. Nihil Novi?

  • ISBN

    978-80-261-0035-5

  • Number of pages of the result

    9

  • Pages from-to

    31-39

  • Number of pages of the book

    154

  • Publisher name

    Vydavatelství Západočeské univerzity v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS chapter