Otherness, Prejudices, Multiculturalism: Opportunities and Limits of Multicultural Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33142116" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33142116 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy
Original language description
Kniha je rozdělena do sedmi hlavních kapitol a postupně se z ní čtenář dozví nejen co je multikulturní výchova, co jsou školní vzdělávací programy apod., ale také proč má smysl multikulturní kompetence u žáků podporovat. Multikulturalismus v teorii i praxi vychází zcela přirozeně z celospolečensky pojímaného kulturního diskursu postmoderny. Nová morálka, která je založena na principech uznání různorodosti a plurality jako společenské hodnoty vedoucí lidstvo k větší zodpovědnosti za přežití následujícíchgenerací společně s novou tváří filosofie a umění vytváří systém, kterému se od sklonku 20. století v politice i kultuře říká multikulturalismus. V duchu "anthropology of education" (u nás pedagogické antropologie) prosazujeme syntézu poznatků biologické a sociální a kulturní antropologie, antropologie filozofické, filozofie výchovy, sociologie výchovy, obecné a srovnávací pedagogiky, sociální pedagogiky, sociální a pedagogické psychologie, obecné a školní didaktiky a dalších disciplín,
Czech name
Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy
Czech description
Kniha je rozdělena do sedmi hlavních kapitol a postupně se z ní čtenář dozví nejen co je multikulturní výchova, co jsou školní vzdělávací programy apod., ale také proč má smysl multikulturní kompetence u žáků podporovat. Multikulturalismus v teorii i praxi vychází zcela přirozeně z celospolečensky pojímaného kulturního diskursu postmoderny. Nová morálka, která je založena na principech uznání různorodosti a plurality jako společenské hodnoty vedoucí lidstvo k větší zodpovědnosti za přežití následujícíchgenerací společně s novou tváří filosofie a umění vytváří systém, kterému se od sklonku 20. století v politice i kultuře říká multikulturalismus. V duchu "anthropology of education" (u nás pedagogické antropologie) prosazujeme syntézu poznatků biologické a sociální a kulturní antropologie, antropologie filozofické, filozofie výchovy, sociologie výchovy, obecné a srovnávací pedagogiky, sociální pedagogiky, sociální a pedagogické psychologie, obecné a školní didaktiky a dalších disciplín,
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-3287-8
Number of pages
236
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—